שיתוף
תגובות
חדשות » ההסכם הימי בין ישראל ללבנון אושר בממשלה
הסכם היסטורי
ראש הממשלה יאיר לפיד: "זה הישג כביר למדינת ישראל, ההסכם מחזק את ביטחון ישראל ואת חופש הפעולה מול חיזבאללה"
רה"מ יאיר לפיד חותם על הסכם הגז, הבוקר | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הבוקר (חמישי) אישרה ממשלת ישראל את ההסכם הימי בין ישראל ללבנון. בהמשך היום צפוי ראש הממשלה יאיר לפיד לחתום על ההסכם בטקס שיערך בנוכחות צוות המשא ומתן הישראלי.

בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת שהתכנסה לאישור ההסכם, אמר ראש הממשלה כי "זהו הסכם שמחזק ומבצר את בטחון ישראל ואת חופש הפעולה שלנו מול חיזבאללה והאיומים מצפון. יש קונצנזוס נדיר בכל מערכות הביטחון על החיוניות של ההסכם. שר הביטחון בני גנץ, צה"ל, מוסד, שב"כ והמל"ל, כולם כאחד חתומים על המהלך ועל תרומתו לביטחון ישראל ולצרכים המבצעיים שלנו" כך לדברי לפיד

עוד הוסיף ראש הממשלה "זהו הישג מדיני, לא כל יום מדינת אויב מכירה במדינת ישראל, בהסכם כתוב, למול כל הקהילייה הבינלאומית. לא כל יום ארצות הברית וצרפת מתייצבות מאחורינו ומעניקות ערבויות ביטחוניות וכלכליות להסכם". לדעת לפיד "זהו הישג כלכלי. אתמול החלה ההפקה ממאגר כריש. ישראל תקבל 17% מהרווחים של מאגר כאנה-צידון, המאגר הלבנוני, מה שיכניס למשק המדינה כסף שישמש לרווחה ובריאות, חינוך ובטחון".

ראש הממשלה התייחס להליך האישור של ההסכם ואמר כי "הממשלה הניחה את ההסכם לפני 15 יום על שולחן הכנסת. נערך בכנסת הליך קפדני של בקורת ופיקוח, רובו בוועדת החוץ והביטחון, כולל החלקים החסויים שהוצגו בוועדת המשנה למודיעין. אני מודה ליו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, שניהל דיונים מעמיקים, מקיפים, וחסרי פניות". 

בהתייחסו לביקורת האופוזיציה טען לפיד "כידוע, התהליך שהובלנו אותגר בבג"ץ בטענות שונות. בית הדין העליון קבע פה אחד שהממשלה ניהלה הליך תקין, ראוי וחוקי. האחריות היא עלינו, ולפיכך הסמכות היא בידינו. בידה של הממשלה".

לעומת זאת באופוזיציה מבקרים את הממשלה על ההסכם, ח״כ יובל שטייניץ הגיב להסכם שקיבל אישור בממשלה, "הסכם אומלל, שאסור היה להגיע אליו. ההסכם היסטורי רק במובן אחד: זו כנראה הפעם הראשונה בעולם שמו"מ על שטח ימי נגמר כשצד אחד מקבל הכול וצד אחר לא מקבל אפילו ס"מ אחד. כמי שהוביל את המו"מ בתחילתו, אני אומר בוודאות שתוצאה כזו לא עלתה על דעת הגורמים המעורבים בעבר, כולל המתווכים האמריקאים".

יו"ר עוצמה יהודית, ח״כ איתמר בן גביר הגיב גם הוא להסכם הימי עם לבנון וכתב בציוץ בטוויטר, "ממשלת גנץ לפיד אישרה את ההסכם עם חזבאללה, הם מסכנים את ביטחון המדינה כדי להביא "הישג" במערכת בחירות. ספרו לנו עוד על איחוד, ריפוי, שינוי. הם באו לשנות – בהחלט שינו לרעה!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים