שיתוף
תגובות
חדשות » ההנחיה לחיילים בשומרון: "להסתובב עם כדור בקנה"
בעקבות התרעות חמות לפיגועים, והפיגועים שאירעו בימים האחרונים, הוחלט בצה"ל להורות לחיילים ביהודה ושומרון להסתובב עם כדור בקנה בעמדות ובסיורים
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב | צילום: דובר צה"ל

בעקבות הפיגוע בקדומים בו נהרג לוחם סיירת גבעתי סמ"ר שילה יוסף אמיר ז"ל, נערכים במערכת הביטחון בכוננות מוגברת לאחר שהתקבלו התרעות לפיגועים נוספים. הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים אמש (חמישי) הערכת מצב ותחקיר ראשוני בעקבות הפיגוע, וכבר הלילה מיפו כוחות צה"ל בכפר קיביא שבאפרים את ביתו של המחבל.

בצה"ל שינו את ההנחיות ללוחמים ביהודה ושומרון בעקבות המבצע בג'נין, והורו להם להסתובב עם כדור בקנה בעמדות ובסיורים. במקביל, חמאס צובר ביטחון ומקבל אחריות על שני פיגועים משמעותיים ברצף. חלק מהכוחות שפעלו בג'נין הושארו בצפון השומרון נוכח ההתרעות.

עוד מבחזית החדשות

במערכת הביטחון מזהים התרעות חמות לפיגועים נוספים, חלקם כנקמה על המבצע בג'נין. בעקבות כך, הוחלטל בצה" על שינוי ההנחיות ללוחמים ביהודה ושומרון, והורו להם להסתובב בעמדות ובסיורים עם כדור בקנה ולא רק עם מחסנית בהכנס, זאת כחלק מהכוננות לאפשרות שייתקלו במחבלים כך שיוכלו להגיב מהר יותר.

בצה"ל טוענים, שמלבד אמצעי הלחימה הרבים שנמצאים בידי המחבלים ביהודה ושומרון, הנגישות שלהם לנשק וחוסר המשילות של הרשות הפלסטינית, מזהים במערכת הביטחון הכוונה ומימון מבחוץ לביצוע פיגועים, שמניעים גם מפגעים בודדים לצאת ולבצע פיגועים. נוכח ההתרעות, חלק מהכוחות שפעלו בג'נין הושארו בצפון השומרון, ועוסקים באבטחה ותגבור הכוחות בגזרה.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי אל-קסאם, קיבלה אחריות על הפיגוע אתמול סמוך לקדומים. המחבל שביצע את הפיגוע אחמד יאסין הלאל ע'יטאן מהכפר קביא שממערב לרמאללה, הוא איש חמאס ממשפחה מוכרת בארגון ואחיינו של אחד המחבלים המתאבדים הראשונים של חמאס. חמאס צובר ביטחון ומקבל אחריות על שני פיגועים משמעותיים ברצף. במשך יותר משנה חמאס יוזם, דוחף, מממן ומגייס מחבלים לביצוע פיגועים, אך לא משאיר טביעות אצבע בשל החשש מישראל ומהרשות הפלסטינית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים