שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ההיבטים המורכבים של הסיוע הישראלי לסוריה
הכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם, התראיין בעקבות רעידת האדמה העוצמתית בטורקיה וסוריה, והסביר את מורכבות הסיוע של ישראל לסוריה
כוחות ההצלה מחפשים לכודים מתחת להריסות | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א׳

הכתב הצבאי של "מעריב", טל לב רם, התראיין היום (שני) ל-103FM ונשאל על אפשרות הסיוע של ישראל לסוריה, לאחר רעידת האדמה שפקדה את המדינה וגבתה את חייהם של אלפים. בפתח הראיון אמר לב רם כי היחס לטורקיה וסוריה שונה בהיבט הסיוע. לדבריו: "לסוריה זה שני ערוצים שונים, כמובן. עם טורקיה, גם היחסים השתפרו עכשיו וכדומה, והטורקים רוצים יותר את הסיוע שלנו. משלחת חילוץ כבר יצאה, תצא משלחת גדולה בהמשך, הדגש שלה הוא בעיקר החילוץ וההצלה, זאת אומרת החילוץ מההריסות וכדומה. הסיפור הסורי הוא מעניין אבל הוא בערוץ אחר לגמרי".

עוד הוסיף לב רם: "בעצם ההנחיה של הדרג המדיני, כלומר מלשכת ראש הממשלה, כנראה לאחר שיחה עם הרוסים, גם כלפי מערכת הביטחון וגם כלפי משרד החוץ, לבחון כנראה כיצד ניתן לסייע. גבולות הגזרה, אני מניח, זה עניין הומניטארי, שמיכות, אוכל, אוהלים, דברים מהסוג הזה שראינו בשכנות טובה על הגבול ברמת הגולן, ההבדל הוא שאז היו גופים באופוזיציה הסורית וכאלה, פה זה ממשל אסד דה פקטו. יכול להגיע עד עזרה עם פצועים, אני לא יודע כרגע, זה מצריך מנגנון מאוד מורכב לחדש הכנסת פצועים מסוריה, זה יכול לקרות, מאוד מעניין, זה יכול לפתוח דלתות לדברים אחרים בהמשך, התפתחות מעניינת גם במישורים האסטרטגיים".

עוד מבחזית החדשות

עוד הסביר לב רם לגבי המצב בסוריה כי: "אנחנו בעיקר יודעים ממה שמתפרסם בתקשורת, מדברים על מאות הרוגים במדינה, אבל המספרים רק צפויים לעלות. כרגע מדברים על סדר גודל של 900-800. זה יעלה בהרבה כי יש הרבה לכודים. בהיבט הסיוע הישראלי זה קצת בעייתי, אני מניח שיהיו מדינות שיעזרו הרבה יותר, אבל זו התפתחות מעניינת. אני מזכיר לכם שבלבנון, אחרי הפיצוץ בנמל, שר הביטחון דאז בני גץ, הציע סיוע ללבנונים והם דחו אותו על הסף. פה זה אפילו הגיע מכיוון הפוך. במישור המדיני אסטרטגי, מעניין, כמובן קודם כל לפני הכול במקרים מהסוג הזה, זה הסיפור ההומניטארי".

לשאלה האם ישראל תעביר את הסיוע לסוריה באמצעות הרוסים, השיב לב רם: "אני לא בטוח. אני מזכיר שעוד פעם, זה היה מול מנגנון אחר, זה לא היה מול אסד, אבל היה את מנגנון "שכנות טובה" שעבד ברמת הגולן, ידעו לפתוח שערים, ידעו למצוא גורמים שדרכם מעבירים אוהלים, ציוד, אוכל, הרי זה לא משהו שלא עשו בישראל בשנים האחרונות, רק מול גורמים אחרים. להתחיל להעביר דברים עכשיו לרוסיה, והרוסים יעבירו לסורים, אני לא מאמין. אם זה יעבוד, זה יעבוד לדעתי דרך הגבול איכשהו, להערכתי, אבל אלו הן בדיוק הפינות שצריכים לסגור, אם בכלל זה יקרה".

לב רם התייחס גם לפעילות צה"ל ושב"כ הלילה סמוך ליריחו, כדי לעצור את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בצומת אלמוג. לדבריו: "יש חמישה מחבלים הרוגים בוודאות. יש כמה פרטים חדשים. האירוע הרי מתחיל בזה שמקבלים על זה שבמחנה הפליטים עגבת ג'בר, כנראה המחבלים נמצאים, זה המשך של יום מעצרים שהיה לפני זה, השב"כ ממשיך להיות עקשן בעניין הזה".

הכתב הצבאי הזכיר כי מדובר בחולייה שניסתה לבצע פיגוע ונתקלה במעצור. "היא ירתה, היה מעצור, ולפני כמה ימים עצרו סייענים. ממשיכים, חוקרים, השב"כ אומר תמשיכו, שולחים יחידות מובחרות, שולחים את דובדבן, שולחים את מגלן ליעדים היותר מורכבים לצורך העניין, ואיתם שולחים כוח של לביאי הבקעה. הכוח הזה מקבל משימה להגיע למבנה, שהוא כנראה מעריך שלא שם הסיכוי שיהיו מחבלים, המבנה הזה נקרא תחת הכינוי "הצימר". הכוח שם נמצא, כוח של כמעט 30 לוחמים, המ"פ שם נמצא הוא מוביל את הכוח, יש את הסמג"ד גם, סה"כ 20 ומשהו לוחמים, הרוב דרך אגב מהלוחמים זה בנות, לוחמות".

עוד מבחזית החדשות

"בדרך ל"צימר" הם כבר רואים בקשר עין את "הצימר", המ"פ מבחין, רואה שיש מחסן ליד המבנה שנקרא"הצימר", אומר "לפני שאני מתחיל לטפל בבית, וסורק פנימה, ובודק, אני רוצה ללכת למחסן". הוא ניגש עם החפ"ק שלו, עם הסמג"ד לאותו מחסן, כן מספיק לפתוח את הדלת, לא מספיק לפתוח את הדלת, נורית עליו אש, האש הזו פוגעת במחסנית שלו, שהיא עם השכפ"ץ הקרמי לא חודרת לגופו, לא גורמת לו לפגיעה. הכוח הקדמי משיב באש חזרה אל המחבלים ועושים החלטה נכונה הם נסוגים קצת אחורה לתפוס מחסות, ובינתיים הכוח שפרוש, וזה נקודה טובה כי פה גם הייתה מידה שהכוח הופתע מהיתקלות עם מחבלים, זה היה יכול גם להיגמר אחרת, יש פה גם לקחים, אבל הכוח שנמצא ופרוש נכון, בעצם מקבל פקודה מהמ"פ "מכת אש".

"עכשיו המחבלים כנראה נערכו לקרב וחשבו שלא ידעו לעלות על זה שהם במחסן. הבעיה של המחסן שהוא חדיר לחלוטין לקליעים, ולכן מכת האש שנותנת לתוך זה, חודרים כל הקליעים לתוך המחסן, וכשמגלים את התמונה ופותחים בסופו של קרב את הדבר הזה, מוצאים חמש גופות של מחבלים ועוד שני פצועים אנוש, כולם דרך אגב עם M16, עם כוונות טלסקופיות, רימונים, זאת אומרת נערכו ליום קרב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים