שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ההופעות לחרדים והחריגה של קופות החולים
דו"ח חמור
משרד הבריאות אסר מעבר בין קופות החולים עד לספטמבר, אך בפועל ממשיכות הקופות לקיים אירועי יח"צ שתכליתן לגרום למבוטחי הקופות האחרות לעבור אליהן • כל הפרטים
מרפאת מכבי שירותי בריאות | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ארבע קופות החולים – כללית, מאוחדת, לאומית ומכבי – השרויות בגירעונות כבדים זמן רב לפני הקורונה, הוציאו ב-2019 לפחות 132 מיליון שקלים על פעולות שיווק, והגדירו הוצאות נוספות על שיווק עצמי בסך 130 מיליון שקלים תחת סעיף תקציבי של "מוקדי שירות", כך חושף דו"ח פנימי של משרד הבריאות שפורסם לראשונה ב'ישראל היום'.

על פי הבנות עם משרד הבריאות, רשאיות הקופות להקצות מתקציבן סכום מוגדר לפרסום ולשיווק בזמן שגרה – שמסתכם ב-40-30 מיליוני שקלים בלבד.

ללא קשר לאמור לעיל, שיגר משרד הבריאות הנחייה לכלל קופות החולים ולפיו חל איסור לפעול לניוד לקוחות מקופה לקופה בתקופת הקורונה, לפחות עד חודש ספטמבר.

עם זאת, מתברר כי הקופות המשיכו בפעילות היח"צ שלהן, שנועד לכאורה להכשיר את דעת הקהל למעבר בין הקופות.

מסרטונים שהגיעו לידי 'ישראל היום' עולה כי 'מאוחדת' ו'מכבי' ערכו מופעי תזמורות חסידיות על במות ממותגות מחוץ למלונות הקורונה. בעוד 'כללית' קיימה מופע וירטואלי ובו מיטב כוכבי הזמר במגזר החרדי בערב ל"ג בעומר. מאחורי המופיעים הופיעו כרזות ועליהן הדרכה בעניין חשיבות עטיית מסיכה ושמירת היגיינה ומרחק. לטענת הכללית, ההילולה הווירטואלית היתה דרך להעביר מידע בריאותי לציבור ולא הייתה מיועדת לגיוס מבוטחים.

"ניתן לראות שההשקעה בפרסום ושיווק היא פי שלושה מהמותר, הולכת וגדלה לאורך השנים ועומדת ביחס הפוך לגודל הקופה כפי שציין המקור. דווקא הקופות הקטנות מוציאות יותר מהקופה הגדולה ביותר (הכללית) על פרסום ושיווק", כך לפי הדיווח ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', מי שהפעילו את הלחץ על משרד הבריאות כדי שזו תורה על הפסקת מעבר מבוטחים בין קופות החולים, היו 'כללית' ו'לאומית'.

לפי התקנות החדשות, מספר המבוטחים שיורשו לעבור מקופה לקופה ב־2020 לא יעלה על 87.5 אלף, ובשנת 2021 לא יעלה על 2,500 מבוטחים. אלא שלפי 'כלכליסט', בקשות המעברים כבר חצו את 115 אלף המבוטחים, ונתון מעלה חשש כי מבוטחים שביקשו לעבור מקופה אחת לשנייה לאחרונה ואף קיבלו על כך אישור לא יוכלו לעבור בפועל.

מקופת חולים לאומית נמסר ל'בחזית': "בתקופה זו על קופות החולים להיות מחושבות ולהפנות את המשאבים הכספיים, המוגבלים ממילא, להיערכות לקראת החורף הקרוב שצפוי להיות עם עומס תחלואה גדול מאוד עם השילוב של השפעת העונתית והקורונה. המשאבים הכספיים אמורים לשמש לצורך הקמת מוקדי חירום לחיסון שפעת, הרחבת עמדות דיגום לקורונה, שיפור הכושר המעבדתי ועוד".

בלאומית הוסיפו וציינו: "אנו רואים בהשקעת משאבי עתק בשיווק ומכירות בזבוז כספי ציבור שנועדו במקור לקידום ושיפור השירות למבוטחים ובמקום זאת מופנים לשיווק ומכירות שאינם רלוונטיים בעת הזו".

מקופת חולים כללית נמסר ל'בחזית': "אנו פועלים על פי כללי הרגולציה תוך שקיפות מלאה וביקורת מתמדת של משרד הבריאות".

תגובת קופת חולים מאוחדת: "אנחנו פועלים בהתאם למדיניות והנחיות משרד הבריאות".

פנינו לבקש את תגובת קופת חולים מכבי, אך היא לא התקבלה עד כה – לכשתתקבל נפרסמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים