שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הדרמה בכנסת: מה באמת היה שם
באופוזיציה סימנו את הבחירות לוועדה לבחירת שופטים כרגע קריטי שבו תיבחן מחויבות הקואליציה לשיחות בבית הנשיא | נתניהו החליט: לדחות את הבחירות בחודש
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים צח - לע"מ

הדרמה שהתרחשה היום (רביעי) בכנסת הייתה הפינאלה של שבועות ארוכים בהם הייתה ציפייה לבחירות החשאיות בכנסת שיקבעו את שני הנציגים בוועדה לבחירת שופטים. באופוזיציה סימנו את הבחירות כרגע קריטי שבו תיבחן המחויבות של הקואליציה לפשרה בנושא הרפורמה המשפטית. לרוב נהוג שלוועדה נבחר נציג אחד מהקואליציה ונציג שני מהאופוזיציה, ויו"ר הקואליציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הזהירו כי הפרת הנוהג הזה ובחירת שני נציגי קואליציה תביא לפיצוץ השיחות.

לאורך הימים האחרונים לא היה ברור כיצד תפעל הקואליציה, אבל הבוקר פעל ראש הממשלה בנימין נתניהו נמרצות להסרת שאר מועמדי הקואליציה ולהשאיר רק מועמד אחד שייבחר לצד נציגת האופוזיציה קארין אלהרר מיש עתיד.

עוד מבחזית החדשות

נציג הקואליציה היה אמור להיות לפי ההסכמים הקואליציוניים ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית, אבל ח"כ טלי גוטליב מהליכוד סירבה לפרוש מהמרוץ גם אחרי שיחה קשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפתרון שנתניהו בחר היה דחיית הבחירות, על ידי הוראה להצביע נגד גוטליב ונגד אלהרר. על פי התקנון, אם לא נבחר נציג הבחירות החשאיות בכנסת נערכות מחדש תוך חודש.

בקואליציה מסבירים שנתניהו נדרש לעשות זאת כדי להימנע מהפרת ההסכם עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, אך גם בגלל הלחץ של שר המשפטים יריב לוין, שדחיית הבחירות בכנסת עשויה להועיל לו, מכיוון שעד אז ייערכו הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, שגם לה יש שני נציגים בוועדה לבחירת שופטים והקרב שם עשוי להשפיע על מאזן הכוחות העתידי. באופוזיציה האשימו שמדובר בתרגיל פוליטי ובהפרת הסיכומים בבית הנשיא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים