שיתוף
תגובות
יהדות » במחשבה תחילה » הדרך לגן העדן
עצה לחיים רבי יאשיהו פינטו
איך נבחר את הדרך הנכונה, להגיע אל דרך הישר – האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בעצה לחיים – האזינו

"אדם צריך לברר ולדאוג שהדרך שהוא הולך בה היא דרך ה' אמיתית מכוון שרוב הפעמים אדם הולך בדרך שהוא בטוח שהיא דרך הישר אולם זו איננה דרך ה' האמיתית" כך אמר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, במסר ועצה לחיים לתלמידיו ברחבי העולם.

בדבריו אמר הרב פינטו: אדם צריך לברר ולדאוג שהדרך שהוא הולך בה היא דרך ה' אמיתית מכוון שרוב הפעמים אדם הולך בדרך שהוא בטוח שהיא דרך הישר אולם זו איננה דרך ה' האמיתית.

התורה הקדושה אומרת על התורה שהיא נקראת סם החיים וגם סם המוות, אדם יכול ללמוד תורה ועבורו היא תהיה סם החיים וחלילה יכולה להיות סם המוות.

אדם צריך להשכיל ולדעת שהדרך והתורה שהוא הולך בה  תהיה מקודשת, עם יראת שמיים ומידות טובות  שיהיה בדרך ארץ קדמה לתורה.

הרבה אנשים לומדים תורה אולם מתנהגים במידות לא טובות ואת התורה לוקחים "כקרדום לחפור בה", לגאווה לשחצנות וכן להתיר לעצמם התרים שלא כתובים בתורה ולעשות דין לעצמם בנוסף לוקחים את התורה ומבזים אותה בכך שלומדים בה ומשתמשים בה לדברים שאסור להשתמש בהם בתורה הקדושה.

התורה הקדושה יכולה להיות סם החיים לאדם , לרומם ולעלות אותו  וכן היא יכולה להיות סם המוות של אותו אדם ולהיות בעוכריו ולהביאו למצב לא טוב.

לכן התורה הקדושה צריכה להיות קודש קודשים בנפש של האדם בתורה ובעבודת ה' של האדם  כי אותה תורה יכולה להיות חלילה להיפך והרס גדול לאדם.

כך היה מעשה על אדם שפגש צדיק גדול ושאל אותו מה הדרך שיגיע לגן עדן  צייר לו הצדיק והראה לו מכאן עד הסוף ותגיע לגן עדן. האדם שאל את הצדיק אם כן מהי הדרך לגהינום האם הצד ההפוך מוביל לגהינום ענה לו הצדיק לא, אותה דרך שהראתי לך של גן עדן מובילה גם לגהינום.

תמה האדם כיצד הדבר אפשרי שאותה דרך מובילה לגהינום ולגן עדן יחדיו ענה לו הצדיק הדרך לגן עדן אם לא הולכים בה כנצרך היא מובילה לגהינום, הכוונה בצורה קדושה נכונה וטובה היא מובילה את האדם למקום החמור ולמקום הרע ביותר.

לכן על האדם להשתדל בכל כוחו שהדרך שלו תהיה   נקיה טהורה וקדושה ושתוביל אותו רק לגן עדן ולא בדרך לגן עדן ימעד לגהינום ויאבד את כל עולמו.

 הקב"ה בעזרת ה' יתן לכולנו ישועה ושמחה הצלחה וברכה סיעתא דשמיא כל אחד בכל אשר יפנה ישכיל ויצליח נעלה ונתעלה ונזכה לכל הטוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים