שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הדד ליין לסיום שיחות ההידברות: תקציב המדינה ל-2023
בעוד שיחות ההידברות בבית הנשיא ממשיכות, מבהירים גורמים בקואליציה כי הדד ליין לאישור הרפורמה הוא גם מועד אישור תקציב המדינה, עד ה-29 במאי 2023
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

למרות התמשכות השיחות בנושא הרפורמה המשפטית בבית הנשיא, לא צוין עד היום דד ליין לסיום ההידברות. לאחרונה, רמזו בכירים בקואליציה כי מבחינתם הרפורמה צריכה להיות מאושרת בכנסת עד סוף כנס הקיץ בחודש יולי. בנוסף, על פי גורם בכיר בקואליציה, הדד ליין לסיום השיחות הוא מועד אישור תקציב המדינה ל־2023, עד ה-29 במאי. אם חוק התקציב לא יאושר עד מועד זה, הכנסת ה־25 תתפזר באופן אוטומטי ויוכרזו בחירות חדשות.

כמו כן, על פי ההסכמים הקואליציוניים של הליכוד עם יהדות התורה, הכנסת חייבת להסדיר את נושא גיוס בני הישיבות עד אישור התקציב. בכירים ביהדות התורה הבהירו כי מבחינתם, הם יתמכו בתקציב רק אם יקוים ההסכם הקואליציוני ויאושר חוק הגיוס.

עוד מבחזית החדשות

חוק הגיוס כולל סוגיה נוספת, והיא, שבג"ץ לא יוכל לפסול את החוק, לכן חוק זה כרוך עם העברת פסקת ההתגברות. לחלופין ייתכן ויחוקק "חוק יסוד: לימוד תורה", מתוך הנחה שבג"ץ לא יפסול חוק יסוד.

סוגיית הגיוס למאתגרת במיוחד. גם בתוך הקואליציה אין תמימות דעים ביחס למתווה גיוס מוסכם, שלא לדבר על האופוזיציה, שם מתבטאים בצורה חריפה נגד כוונות הקואליציה בנושא. על פי גורמים המעורים בפרטי ההידברות, נושא הגיוס מהווה חלק אינטגרלי מהסוגיות שנידונות במשא ומתן בבית הנשיא.

גורמים בקואליציה הבהירו, כי ההידברות חייבת לכלול את כל הנושאים השנויים במחלוקת, וכי "אין כזה דבר: הגענו להסכמה בנושא אחד, אך לא הסכמנו בנושא אחר של הרפורמה. מבחינתנו זאת חבילה. הצוותים ידונו בכל הנושאים שנכללו במתווה הנשיא. או שנגיע להסכמות על הכול ונעביר את המתווה המוסכם, או שלא – ואז לקואליציה בהחלט יש רוב כדי להעביר את נושאי הרפורמה כמו שהם תוכננו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים