שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הגר"י זילברשטיין שליט"א על אנג'ל: "עם הקב"ה עדיין לא הסתדרתם"
האזינו
בהקלטה דרמטית ומיוחדת המתפרסמת בקו "שיח יצחק" מתורת עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א, נשמע עמוד ההוראה בדברים נחרצים אודות החרם על מאפיית אנג'ל
הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל והגר"י זילברשטיין שליט"א | צילום: במחיצתו

כפי שהתפרסם, דעתו של עמוד ההוראה הייתה, כי מי שכואב לו כבוד התורה שלא יקנה ממוצרי אנג'ל, למרות שהחרם לא התחיל מגדולי ישראל, אבל הציבור הרגיש שאי אפשר לשתוק על ביזוי התורה ולומדיה. הוראה תקיפה זו נתנה גיבוי וחיזוק גדול של אחד מגדולי הדור ופוסקי ההלכה הבכירים ביותר עבור החרם.

השבוע, לאחר ההתנצלות בביתו של מרן ראש הישיבה זצ"ל, כשעומר בר לב וירון אנג'ל באו לנחם במהלך השבעה והגישו מכתבי התנצלות, ואף בציבור החרדי כולו נתלו שלטים ובהם נוסח התנצלות כנה. פנו רבים לעמוד ההוראה ושאלתם בפיהם, האם על פי דעת תורה ניתן לשוב ולקנות ממוצרי אנג'ל או לא, שכן מצד אחד הם התנצלו, מצד שני ההתנצלות באה לאחר זמן רב בו שתקו, ובעצם נשארו בעמדתם נגד עולם התורה, ואף לא התנערו מדברי הבלע שפרסמו כמה מבני משפחת אנג'ל.

עמוד ההוראה הפתיע ובשיחות עם מקורביו ותלמידיו, נשמע אומר כי דעתו היא שלעת עתה אין להמשיך ולקנות ממוצרי אנג'ל, עד שהם יעשו תשובת המשקל, וכנגד הביזוי של עולם התורה שהם עשו, הם יביאו כבוד התורה. והצעתו המקורית של עמוד ההוראה היא כי חברת אנג'ל תפתח כולל על שמה, ותחזיק לומדי תורה, ובכך יהיה קידוש השם וכפרה על מה שעשו.

תלמידי עמוד ההוראה מציינים, כי ניכר כאן שחכם עדיף מנביא, שכן עמוד ההוראה אמר את דבריו עוד באמצע השבוע, מיד אחרי שעלו ובאו להתנצל בשבעה, עוד בטרם התראיין עומר בר לב לידיעות אחרונות, ואמר כי ההתנצלות אינה התנצלות.

להלן תמלול ההקלטה מתוך קו "שיח יצחק"

הנכד שואל: הרבה שואלים מה דעת סבא על אנג'ל, אחרי שהם התנצלו, בהתחלה סבא אמר לא לקנות מהם שום דבר, ואמר שמי שקונה מראה שלא כואב לו כבוד התורה. כעת שהם התנצלו, מה?

עמוד ההוראה: שמעת מה שפסקתי? אמרתי להם ככה, עם היתומים (של מרן רה"י זצ"ל) הסתדרתם, אבל עם הקב"ה עוד לא הסתדרתם, אני רוצה שתסתדרו איתו, לפתוח אנג'ל – כולל, כולל של אנג'ל.

הנכד: שיכפר להם על הביזוי שהם עשו? לע"נ ר' גרשון?

עמוד ההוראה: לא, לא, נעזוב את ר' גרשון. הבנים שלו צלצלו אלי שהם רוצים לסלוח לו, הוא הרי מבקש, מתחנן, בוודאי שכן. ר' גרשון הרי אציל שבאצילים, ברגע שהם דיברו נגדו, הוא נתן הוראה ליתד לא לכתוב שום דבר על זה, איזה מין אציל, להתעלם לגמרי… אז אמרתי עם הבנים הסתדרתם, אבל יש לכם בעיה עם הקב"ה, לכן שיקים כולל אנג'ל. גם עשר אנשים מספיק לי.

הנכד: אז הציבור, הציבור שואל האם לקנות את החלות והמאפים?

עמוד ההוראה: אינני יודע מה הם עשו, אני הודעתי למשפחה להגיד, איתנו הסתדרת, אבל צריך להסתדר עם האלוקים, לפתוח כולל אפילו עשרה איש, לא אכפת לי כמה, יעלה לך לחודש שלוש אלף שקל, עשרה איש.

הנכד: לפתוח או להחזיק מקום תורה?

עמוד ההוראה: לא להחזיק, לפתוח כולל. אני רוצה את הפרסום, כמו שיש פרסומי ענק על החלות והמאפים של אנגל, הו-הא איזה פרסומים. הוא יהודי מאד מאד עשיר היהודי הזה, ואני כעת ביקשתי שיגידו לו שיקבל על עצמו לפתוח כולל, וזה יכפר על החילול השם, איזה יפה שזה יהיה.

הנכד: אז בינתיים לא לקנות מאנג'ל?

עמוד ההוראה: אני הייתי אומר בינתיים עוד לא לקנות [ממוצרי אנג'ל].

להקים כעת כולל, כתשובת המשקל, כולל, זה כל כך אלנגטי, כזה קידוש השם זה יהיה.

ממש כשאמרתי את זה, אני הרגשתי שזה יהיה קידוש השם, עד כאן תמלול ההקלטה.

דבריו של עמוד ההוראה תופסים תאוצה, שכן כזכור הוא היה מגדולי הדור הראשונים שנתנו הסכמתם לחרם, וגם כעת מביע את דעתו שיש להמשיך בחרם כל זמן שלא יתקנו את אשר עוותו, ויחזיקו לומדי תורה בפתיחת כולל, ובכך יקדשו שם שמים.


הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים