שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הגר"ג אדלשטיין ורבני העיר בקריאה לציבור: "להתרחק מההפגנות ולא לנהל עמם כל שיח"
ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין: "אין לנו שיתוף פעולה עם המשטרה" | ראש הממשלה: "לא להגיע לאזורי החיכוך ולא להיגרר לפרובוקציות"
הגרי"ג אדלשטיין | צילום: יח"צ

על רקע ההפגנה המתוכננת הערב (חמישי) בבני ברק, יצאו רבני העיר אמש בקריאה מפורשת לכלל הציבור ולבחורי הישיבות בפרט, שלא להתגרות ולא להתקרב למקומות בהם יתקיימו ההפגנות. לדברי הרבנים "יש להתחזק בלימוד התורה ובתפילה בפרט בשעות ההפגנה".

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין אמר ברדיו קול ברמה: "אין לנו יותר שיתוף פעולה עם המשטרה. הם לא רוצים למנוע חיכוך, הם רוצים אותנו מאחורי גדרות. מפקד המרחב כמעט חיבק אותי על הרעיון לרכך את ההפגנה, אבל מישהו שם רוצה שיהיה פיצוץ".

עוד מבחזית החדשות

בהוראת רבני העיר נכתב כי אנשי המחאה מגיעים במטרה ליצור פרובוקציות ותושבי העיר עלולים להיחשף "למחזות פריצות גדולה ונוראה בחומת הצניעות שהנפש היפה סולדת מהם". על כן הם מבקשים "להתרחק ממקומות אלו.

מארגני מחאת ההיי-טק בשיתוף פעולה עם מחאת האקדמיה והבריאות הודיעו כי יקיימו אירוע בעיר לקידום מפגש ושיח עם הציבור החרדי. "ברוח אברהם אבינו, כל הציבור מוזמן להתארח. ברוח הרמב"ם, נקרא לשלב תורה ומלאכה", כתבו מארגני המחאה.

הצעדה המרכזית של "יום השיתוק הלאומי" שתחל בשעה 19:00, תצא מקניון איילון לכיוון בני ברק – באישור המשטרה. כוחות משטרה גדולים עתידים לחצוץ בין המפגינים לבין הציבור החרדי. המארגנים מצפים לראות "צעדת ענק" ושהחשש הוא שיתפחו הפרות סדר במקום.

גם במערכת הפוליטית נערכים לקראת ההפגנה הפרובוקטיבית המתוכננת להתקיים הערב. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא היום בצהריים הודעה מיוחדת על ידי מזכיר הממשלה יוסי פוקס ששוחח עם ראשי המפלגות החרדיות, מנהיגים ומובילי דעת קהל "בקריאה לציבור שלא להגיע לאזורי החיכוך ולא להיגרר לפרובוקציות", לשון ההודעה.

ראש הממשלה שיבח את ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ומנהיגי הציבור הליטאי שהורו לציבור לנהוג בסובלנות ובאורך רוח. זאת, בעקבות קריאה שפרסם אמש ראש הישיבה לצד רבני העיר להתרחק מאזורי ההפגנות כדי לא להביא לחילול ה'.

עוד מבחזית החדשות

בדבריו הורה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לכל בחורי הישיבות בעיר להתרחק מההפגנות, ולא לנהל עימם כל שיח. "באשר קמו באחרונה אנשים הרחוקים לדאבוננו מתורה ומקיום מצוותיה, בדברי מצה ומריבה על יושבי אוהל תלמידי הישיבות הקדושות שהן הם מקיימי עולם. "רחקו מהם ומהמונם ולא להיכנס עמהם בדברים בשום פנים ואופן, וחס וחלילה מלצאת לרחובה של עיר ולהשתתף בשום הפגנה".

‏‏"ואדרבה, בימים אלו בהם יצאנו לחירות עולם ואין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה, יוסיפו חיזוק בעמלה של תורה ובשקידתה", הוסיף ראש הישיבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים