שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הגמלאים מוחים – 5% בלבד עליה בקצבה: "שתיים וחצי מנות פלאפל"
אחרי ציפה של שנים שקצבת הזקנה תתעדכן, התבשרו הגמלאים על עלייה, שהיא למעשה סכום זעום | הגמלאים מוחים על הפער בין העלאת שכר הבכירים ב-15% לקצבאות הזקנה ב-5%
מחאת הגימלאים בגשרים | צילום: הסתדרות הגימלאים

הבוקר (שלישי) תחל הסתדרות הגמלאים לקיים משמרות מחאה ב-15 גשרים וצמתים ברחבי הארץ, מעכו ועד באר שבע בדרישה לקצבת זקנה הוגנת. שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים בישראל טוען כי "יוקר המחיה הגדל גורם לגמלאים רבים להימנע מתרופות או מארוחה חמה", עוד אמר מזרחי כי "ממשלה לא מפקירה את קשישיה".

בהסתדרות מנהלים זמן רב מאבק על העלאת קצבאות הזקנה שלא עלו באופן משמעותי ב-20 השנים האחרונות. לאחרונה הודיע הביטוח הלאומי שכתוצאה מעליית השכר הממוצע במשק יעלו קצבאות הנכים בכ-15 אחוזים. לעומת זאת, קצבאות הזקנה, שצמודות למדד, יעלו בחמישה אחוזים בלבד. 

עוד מבחזית החדשות

לדברי מזרחי "הקצבה כיום לא הגונה, בעלייה הקרובה היא תעלה בממוצע ב-80 שקל לאדם, זה שתיים וחצי מנות פלאפל. זו יריקה בפרצופם של הגמלאים, הם שכחו את דור בוני המדינה. אם לא מעלים לגמלאים, אז שהשרים יסתפקו בעלייה של חמישה אחוזים, כמונו. זה לעג לרש. ל-52 אחוזים מהגמלאים אין פנסיה. ערב הבחירות שיגרנו מכתבים לכל המפלגות, חלק גדול מהן נתנו לנו הבטחה שיעלו את הקצבאות. נמאס לנו מהבטחות, אנחנו דורשים המחאות. אנחנו מקבלים פניות של גמלאים כל יום, רבים כותבים לנו, "מה יהיה בחורף?". חוששים שלא יעמדו בחשבון החשמל עם החימום בבתים. מה עם מוסר? מה עם הוגנות? אנחנו מצפים שלא יפקירו את סבא וסבתא".

לאחרונה הגיש ח"כ גלעד קריב מהעבודה הצעת חוק לפיה תוצמד קצבת הזקנה לשכר הממוצע במשק. לדברי קריב "קצבת הזקנה הבסיסית עומדת על פחות מ-1,600 שקל, סכום מביש המותיר במקרים רבים את הקשישים הזכאים לקצבה במצב של עוני וללא יכולת לממן תרופות או טיפולים רפואיים וסיעודיים החיוניים עבורם, ישנן הצעות חוק רבות, ביניהן שלי, להעלות את קצבאות הביטוח הלאומי, ואכן ראוי להעלותן במהרה. לצד זאת, כצעד ראשוני ולא מספק, לשם עצירה מיידית של השחיקה המתמשכת בקצבאות, יש להצמידן לשכר הממוצע במשק". 

לטענת קריב הצעת החוק קובעת כי הסכום הבסיסי של הקצבה יוצמד לשכר הממוצע במשק, כלומר ישתנה בכל שנה בשיעור שבו השתנה השכר הממוצע באותה השנה. "כך זכותם לחיים בכבוד של הזכאים לקצבאות תישמר, לא רק כאות מתה, אלא הלכה למעשה. לאור העובדה ששכר המינימום, שכר נבחרי הציבור והשופטים וקצבת הנכות כן צמודים לשכר הממוצע, יש לבצע לאלתר את תיקון השגיאה הקשה של החלטה זו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים