שיתוף
תגובות
חדשות » הג'יהאד נגד חמאס: נחשפו הקלטות ממבצע "מגן וחץ"
בקלטות ניתן לשמוע חילופי האשמות חריפים בין החמאס לג'יהאד האסלמי בזמן מבצע "מגן וחץ" | חמאס: "תלחמו לבד אתם והעדר שלכם"
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

אמש (רביעי) נחשפו ב"כאן 11" הקלטות של ארגון הטרור חמאס המצביעים על על חילופי האשמות קשים בין חמאס לג'יהאד האיסלמי בעזה בזמן מבצע "מגן וחץ". בשנים האחרונות קיימת מתיחות במערכת היחסים בין הג'יהאד האיסלמי לחמאס, ובעקבות מספר אירועים הפכה המתיחות לקרע של ממש, שרק הולך ומעמיק.

ההקלטות שנחשפו מצביעות על מתח קשה בין הארגונים. באחת ההקלטות נשמע פעיל חמאס בעזה אומר לפעיל הג'יהאד איסלמי: "אנחנו לא מוכנים לצאת למלחמה בגלל שלושה אנשים שלא תרמו דבר לעם. אנחנו לא מוכנים להתערב. שאתה וההנהגה שלך והעדר שלך תילחמו לבדכם".

עוד מבחזית החדשות

בהקלטה נוספת נשמע פעיל חמאס אחר אומר: "אם אתה רוצה לעשות הפסקת אש או לא רוצה זה לא מעניין אותי. לעזאזל עם הכבוד של הג'יהאד האיסלאמי. מה הם עושים? באים להתלונן על חמאס? לא יוצאים למלחמה בגלל בכירים, רק למען ירושלים. הרגתם אנשים! בגלל הרקטות שלכם ביום שבו בסאם א-סעדי הזה נעצר. הרקטות שלכם נפלו בתוך עזה. אתם עושים צחוק?!".

פעיל הג'יהאד האיסלאמי בעזה הגיב בביקורת קשה ואמר: "חמאס הפקיר אותנו במבצע "חגורה שחורה" כשנשפך דמו של בהא אבו אל-עטא. הוא נטש אותנו שוב כששפכו את דמם של ח'אלד מנסור ותייסיר אל-ג'עברי. חמאס לא שולח אל שדה קרב ולו נפש חיה. רק לוחמים של פתח ושל החזית העממית והחזית הדמוקרטית משתתפים במערכה הזאת".

בג'יהאד האיסלמי זעמו מאוד על חמאס שהותיר אותם לבד בשדה הקרב. הזעם בארגון בימים שאחרי חיסול אבו אלעטא היה כל כך קשה, עד כי פעילי הארגון גירשו בבושת פנים את בכירי חמאס מחמוד א-זהאר ואחמד בחר שהגיעו לסוכת האבלים שהוקמה לכבודו. חמאס הגיב בחריפות להשפלה ועצר באופן אלים את אותם פעילים. בהמשך התקיימו חילופי אש בין פעילי הארגונים.

גם במהלך מבצע עלות השחר באוגוסט נמנע חמאס מלהשתתף. זמן קצר אחרי חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד, תייסיר ג'עברי, התראיינה אשתו ורמזה כי חמאס סייע לישראל לאכן את המבנה המדויק שבו הסתתר ג'עברי וכך גרמה לחיסולו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים