שיתוף
תגובות
כללי » הגארדיאן: איראן הבריחה לרוסיה מל"טים שיוצרו במתקן באיספאהאן
על פי הדיווח בגארדיאן, טהרן העבירה למוסקבה בחשאי מל"טים התקפיים מתקדמים, שיוצרו במתקן הצבאי באיספהאן שהופצץ בתקיפה שמיוחסת לישראל
פיצוץ במתקן בעיר איספהאן באיראן | צילום: רשתות לפי סעיף 27א

גורמים באיראן חשפו בפני הגארדיאן הבריטי, כי איראן השתמשה באוניות, ובמטוסים של חברת התעופה הממלכתית, כדי להעביר בחשאי לרוסיה סוגים חדשים של מל"טים התקפיים מתקדמים וארוכי טווח. על פי הדיווח, לפחות 18 מהמל"טים הועברו לצי הרוסי אחרי ביקור מיוחד שערכה משלחת רוסית בטהרן בנובמבר האחרון. בביקור נחשפה המשלחת הרוסית ליכולות הטכנולוגיות של איראן.

עוד נכתב ב"גארדיאן" כי במהלך הביקור בחרו הרוסים שישה מל"טים מסוג מוהג'ר-6, שעל כל כנף שלו ניתן להרכיב שני טילים, וב-12 מל"טי תקיפה מסוג שהד-191 ושהד-129. בניגוד לדגמי שהד-131 ושהד-136 שנמצאו באוקראינה, הדגמים שאותם בחרה המשלחת הרוסית אינם כטב"מים "מתאבדים".

עוד מבחזית החדשות

באוגוסט דיווחו גורמים אמריקנים כי חודשיים קודם לכן החלו האיראנים להציג בפני הרוסים את היכולות המבצעיות של הכטב"מים שהד-191 ושהד-129. מאז חודש ספטמבר, עוד לפני הביקור של המשלחת הרוסית בטהרן, פורסמו כמה דיווחים על יירוט של מל"טים מסוג מוהג'ר-6 בשמי אוקראינה.

על פי ה"גארדיאן", רוב המל"טים שנשלחו לרוסיה הועברו בחשאי מכלי שיט איראני שעגן בים הכספי לאונייה של הצי הרוסי. מל"טים אחרים הועברו באמצעות חברת התעופה הלאומית של הרפובליקה האיסלאמית. איראן גם שלחה טכנאים למוסקבה כדי לסייע בהפעלת המל"טים.

עוד מבחזית החדשות

עוד דיווח ה"גארדיאן" כי המל"טים שהוברחו לרוסיה, יוצרו במתקן הצבאי בעיר איספהאן שהותקף ב-28 בינואר – במתקפת מל"טים שמיוחסת לישראל. משלוח המל"טים האחרון החל לשמש את רוסיה במלחמה ב-20 בנובמבר. רוסיה ביקשה מאיראן משלוחים נוספים בטרם תקיפת המתקן.

הפרסום בעיתון הבריטי הוא עדות נוספת לשיתוף הפעולה בין איראן לרוסיה, ולהידוק הברית הביטחונית ביניהן. בשבוע שעבר דיווח העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי מוסקבה וטהרן מקדמות תוכנית להקמת מפעל לייצור מל"טים ברוסיה, במטרה לייצר בשנים הקרובות לפחות 6,000 כלי טיס בלתי מאוישים מדגמים איראניים, שעשויים לשמש את רוסיה במלחמה באוקראינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים