שיתוף
תגובות
חדשות » הבוקר שאחרי: התרעות ממוקדות על פיגועים ביהודה ושומרון
בעקבות ההתרעות על פיגועים תוגברה הגזרה בשני גדודים נוספים | מחקירת הפיגוע עולה כי כלי הנשק סופקו למחבלים על ידי איש חמאס
פיצוץ אילוסטרציה | צילום: רשתות

אמש (רביעי) פורסם ב"מהדורה המרכזית", כי במערכת הביטחון התקבלו התרעות ממוקדות על חוליות ירי שעומדות לבצע פיגועים בצפון השומרון. בעקבות כך נקראו שני גדודים לתגבר את הגזרה ואת הכוחות המאבטחים את הצירים, הצמתים והיישובים.

מערכת הביטחון נמצאת בכוננות שיא, לאחר חיסול שלושת המחבלים אמש בירי אווירי ממל"ט. במערכת הביטחון עקבו אחרי החולייה, שיצאה ממחנה הפליטים ג'נין, וזיהו כי הם בדרך לבצע פיגוע ירי לעמדה סמוך לג'למה. בצה"ל עדכנו את החיילים בעמדה והם תפסו מחסה. לאחר הירי, הותקף רכב המחבלים באמצעות מל"ט וחיסל אותם. התקיפה בוצעה אחרי אישור שר הביטחון גלנט.

עוד מבחזית החדשות

בדיונים שהתקיימו ביממה האחרונה במערכת הביטחון נבדקו דרכי התגובה שנוקט הצבא והשב"כ בשטח, והאם צריך לנקוט בפעולות רחבות יותר. בשב"כ חושבים שכן, בצבא חושבים שניתן להמשיך את הפעילות הנוכחית ולהביא הישגים.

בדיונים בהם משתתפים ראש הממשלה ושר הביטחון, הזהירו בכירי מערכת הביטחון, שהמשמעות של מעבר לפעילות רחבה יותר, ובין היתר כניסה ממושכת לג'נין, תגרור הסלמה בזירות נוספות כמו עזה ואף לבנון. כלל הצדדים מבינים כי יש לפעול מתוך שיקול דעת ואחריות וכי על ישראל לקבוע את העיתוי הנכון לפגוע.

סוגייה נוספת שעולה בדיונים היא הלגיטימציה הבין-לאומית מול ארה"ב והמאמץ המדיני לאפשרות למבצע רחב יותר. בישראל יודעים כי לכניסה אל תוך השטח, ולתפיסת עוד מבוקשים, יהיו השלכות מול הממשל האמריקאי.

בעקבות הפיגוע הקשה, ראש הממשלה כינס אתמול הערכת מצב דחופה בהשתתפות הצמרת הביטחונית, שאליה לא הוזמנו השר לביטחון לאומי איתמר גביר. היום ראש הממשלה נועד עם השר והסביר לו כי הוא לא מודר באופן מכוון, אלא כי זו הייתה התייעצות ביטחונית מצומצמת, בלי כל השרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים