שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האתגרים של נתניהו לקראת השבעת הממשלה
המכשול העיקרי של יו״ר הליכוד בנימין נתניה, הוא כרגע חלוקת התפקידים בליכוד | במקביל מופעל לחץ על נתניהו להשאיר את תיק החוץ בליכוד, ולא להעניק אותו לרון דרמר
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו | צילום: עומר מירון

ב"חדשות סוף השבוע" הערב (מוצאי שבת) פורסם כי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מתכנן להשביע את הממשלה ביום חמישי הקרוב, אבל הקשיים סביב הרכבת הממשלה עדיין רחוקים מלהסתיים. לעת עתה עדיין נותרו קשיים בחלוקת התיקים בתוך הליכוד, כאשר נקודת ההנחה היא שבסופו של דבר אף אחד בליכוד לא יתנגד להקמת הממשלה.

סימן השאלה הגדול בליכוד הוא בעיקר לגבי חברי הכנסת ישראל כץ ודודי אמסלם ובנוסף,  יולי אדלשטיין. נתניהו מתכוון להציע לכץ את תיק האנרגיה וליולי אדלשטיין את ראש ועדת חוץ וביטחון. 

עוד מבחזית החדשות

סוגיה נוספת היא מי יקבל את תיק החוץ. לפי שעה רון דרמר, שגריר ישראל לשעבר בארה"ב ומקורבו של נתניהו, עדיין מועמד לתפקיד זה. במהלך סוף השבוע הופעל לחץ כבד על נתניהו מצד גורמים רבים במפלגה, שייתן את התיקים הבכירים לחברי הליכוד. גורמים שמעורים בפרטים מעריכים כי נתניהו השתכנע וישאיר את תיק החוץ בידי המפלגה. 

הערב התארח בתוכנית "פגוש את העיתונות" חה"כ דוד ביטן והתייחס לחלוקת התיקים בליכוד והשבעת הממשלה. לדברי ביטן הוא יצביע נגד תיקון החוק שיאפשר למסיתים לגזענות להתמודד לכנסת. "לצערי הרב איבדנו את זה בליכוד במשא ומתן הקואליציוני".

עוד אמר ביטן "אחד מהדברים שהפריעו לי הוא שראיתי ברגע האחרון את הנושא הזה של ביטול החוק של הגזענות, אנחנו נלחמים במשך שנים באנטישמיות ובגזענות בכל העולם, אז איזה מסר אנחנו מעבירים לעולם אם אנחנו מסכימים לוותר? בוודאי שאני מתנגד. כל אדם צריך להתנגד לעניין הזה. לא חושבים על העתיד, חושבים רק על להקים ממשלה".

נושא טעון נוסף שעשוי לעכב את השבעת הממשלה ביום חמישי הקרוב, הוא הסכסוך בין "דגל התורה" ל"אגודת ישראל". למרות שגורמים באגודת ישראל הבהירו שגולדקנופף צפוי לוותר על החברות בקבינט, הוציאה דגל התורה הודעה חריפה בצאת השבת נגד המינוי מכיוון שיש לה התנגדות נחרצת לכל תפקיד של שר שנושא באחריות לפעולות ממשלה ולהחלטות שמנוגדות להלכה.

עוד מבחזית החדשות

בהודעת דגל התורה נכתב כי "דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהן נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית, על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים