שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האסון בהודו: 38 ישראלים עדיין מנותקי קשר, חלון הזמן מצטמצם
משרד החוץ עדכן כי 38 ישראלים עדיין מנותקי קשר והנציגות הישראלית בניו דלהי עושה מאמצים ליצור עמם קשר | הרשויות דיווחו כי עד כה נהרגו לפחות 91 בני אדם בשיטפון
שיטפונות אילוסטרציה

שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון, כינס הבוקר (שישי) את אגפי הנציגות, חברות החילוץ הישראליות והמחלקה לישראלים בחו"ל במטה משרד החוץ בארץ על מנת לדון בחילוצים על רקע גל גשמי המונסון הבא בצפון הודו. על פי משרד החוץ ישנם 38 ישראלים מנותקי קשר, והנציגות הישראלית בניו דלהי עושה מאמצים ליצור עמם קשר.

אלפי פני אדם פונו אמש מבתיהם בבירת הודו, ניו דלהי, לאחר שהרשויות הזהירו מפני המשך השיטפונות הנרחבים. זאת, בעקבות הגשמים העזים שממשיכים לרדת בצפון המדינה. נציבות המים באזור הזהירה כי מפלס המים של נהר היאמונה, הנהר הגדול ביותר מבין הנהרות המזינים את הגנס, חצה את "הקו המסוכן" כשהגיע לגובה של שלושה מטרים. בעקבות כך, ראש המחוז הורה לסגור את בתיה ספר ולהפוך אותם למחנות סיוע.

עוד מבחזית החדשות

עדויות שמגיעות מהודו מתארות אסון כבד שאירע בעקבות מזג האוויר הקשה. על פי העדויות, תושבים רבים הגרים על גדות הנהר איבדו את בתיהם לאחר שנסחפו בזרם המים, ואחרים נטשו את בתיהם על מנת להגיע למקום גבוה יותר ולהימלט מאימת השיטפונות. גורמים רשמיים בהודו ציינו כי עד כה נהרגו לפחות 91 בני אדם, כשהשיטפונות שיבשו את חייהם של מיליוני אזרחים. אנשי צבא הודים נראו מחלצים תושבים מכפרים שונים, לאחר שנהר הסוטלי עלה על גדותיו והציף כפרים רבים במדינת פנג'אב.

כמו כן, דיווחו הרשויות בהודו כי שלושה מפעלים גדולים לטיהור מים הוצפו ונסגרו, והזהירו כי בעקבות כך תושבי צפון המדינה עלולים להתמודד עם מחסור במים. לדבריהם, "סגירת המפעלים תפגע ב-25% מאספקת המים, אנשים יתמודדו עם קשיים באספקה, ואנו פונים לכולם בדרישה לא לצאת מהבית".

עד כה, המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר היא הימאצ'ל פרדש, שבה נהרגו 45 בני אדם. הגשמים גרמו להרס של התשתיות, כשהנזק נאמד במיליוני דולרים, ובמדינת הריאנה נהרסו אלפי דונמים של גידולים חקלאיים. במקביל, עשרות אלפי בני אדם נותרו מנותקים מחשמל במדינת אוטראקהאנד, כשגם הכבישים נחסמו לתנועה ומקשים על תנועת תושבי המקום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים