שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » האם פאנלים סולאריים מלוכלכים מעכבים את החיסכון באנרגיה שלכם?
בשנים האחרונות אנו למדים כי אנרגיה סולארית נחשבת לאחד מן פתרונות האנרגיה בר קיימא הטובים ביותר כיום
פאנלים סולאריים | צילום: FREEPIK

יחד עם זאת אנחנו רואים לא מעט משתנים אשר עלולים להשפיע בצורה ישירה על איכותו וטיבו של הפאנל הסולרי – אחד מהם הוא ניקיון הפאנל. אנחנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות ניקוי פאנלים – בדיוק לשם כך אנשי המקצוע של סלע תשתיות פה לעשות לכם מעט סדר.

לוחות מלוכלכים מפחיתים את היעילות

בשנים האחרונות אנו רואים שימוש גובר באנרגיה סולארית וניתן למצוא אנשים הפועלים לשם התקנת לוחות סולאריים במשקי בית פרטיים, עסקיים, מגדלי מגורים ועוד. עם זאת, לוחות עמוסי לכלוך ופסולת מעכבים במידה ניכרת יעילות זו. הצטברות של לכלוך יוצרת מחסום בין אור השמש לבין התאים הפוטו-וולטאיים בתוך הפאנל. גרגיר אבק עשוי להיראות חסר משמעות, אך כאשר מצטברים גרגירים נוספים אלה יכולים בהחלט להיות המחסום המונע ממערכת האנרגיה הסולארית שלכם להגיע למלוא הפוטנציאל שלה. 

אנו למדים כי חוסר ניקיון, אבק, פיח, פסולת וגרגירי חול יכולים למזער משמעותית את כמות האור המומר לחשמל, ובכך להפחית את תפוקת האנרגיה. מחקר שנערך בישראל גילה הפחתה של 2-5% בהספק עבור פאנלים מלוכלכים קלות, אשר עשויה לעלות ל -20% עבור פאנלים מזוהמים יותר – מה שמשפיע עלינו באופן ישיר.

עוד מבחזית החדשות

ניקיון קבוע הוא חיוני

ניקוי קבוע של פאנלים סולאריים חיוני לתפקודם וליעילותם. לאורך זמן, הצטברות אבק, פיח ופסולת יכולה להפחית משמעותית את יכולת הפאנלים שלכם לספוג אנרגיה סולארית, מה שמוביל לירידה בתפוקת האנרגיה. לכן אנו ממליצים לכם לפנות אל חברה המתמחה במערכות סולאריות לשם ניקוי מערכות סולאריות ובניית תוכנית בהתאמה אישית לאקלים ולמצב הפאנל שלכם.

בישראל, לאור האקלים היבש והאבק מהמדבר, פאנלים סולאריים דורשים ניקוי, לפחות, כל שלושה עד שישה חודשים. תחזוקה תקופתית זו מסייעת להחזיר את הפאנלים לביצועים האופטימליים שלהם ולהבטיח שהם ממשיכים להמיר אור שמש לחשמל ביעילות מרבית.

גורמים סביבתיים משפיעים על לכלוך הלוחות

כאשר אנחנו מדברים על יעילות של פאנלים סולריים אנו רואים כי גורמים סביבתיים משחקים תפקיד משמעותי. תנאי מזג האוויר, המיקום הגיאוגרפי ורמות הזיהום האטמוספרי יכולים להשפיע מאוד על הצטברות לכלוך על פאנלים סולאריים. אזורים המועדים לרוחות חזקות, למשל, יכולים לחוות הצטברות גבוהה יותר של אבק ופסולת, בעוד מקומות עם זיהום אוויר משמעותי יכולים לתרום להצטברות לכלוך מהירה יותר.

גורמים מבוססי מיקום

בשנים האחרונות המודעות מתחילה לעלות וזה הופך להיות ברור איך הסביבה הקרובה שלנו מבינה את החשיבות בניקיון של פאנלים סולאריים ביחס למיקום. לדוגמה, אזורים הקרובים למדבריות או אתרי בנייה עלולים להתמודד עם בעיות אבק. כמו כן, אזורים עירוניים עם תנועה כבדה עלולים לסבול ממשקעי פיח מפליטת כלי רכב. יתר על כן, פאנלים סולאריים המותקנים באזורי החוף עלולים לצבור מרבצי מלח, אשר, למרות היותם פחות מטרידים מבחינה חזותית, עשויים לפגוע באופן דומה ביעילות הפאנלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים