שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האם לשכת ראש הממשלה תיאמה את השביתה במשק עם ההסתדרות?
ב"כאן 11" פורסם אמש כי יועצו של רה"מ שוחח עם גורמים בהסתדרות על תוכן מסיבת העיתונאים שבה הוכרזה השביתה הכללית | בליכוד מכחישים
יו"ר ההסתדרות בר-דוד | צילום: ארן דולב

אמש פורסם בחדשות "כאן", כי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה שלשום (שני) בקשר עם גורמים מטעם ההסתדרות בנוגע לשביתה הכללית במשק שעליה הכריז יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, לפני נאום ראש הממשלה שבו הודיע על השהיית החקיקה ויממה לאחר שפיטר את שר הביטחון יואב גלנט על שקרא לעשות זאת.

על פי הדיווח, יועצו של נתניהו שוחח עם גורמים בהסתדרות בנוגע לשעת מסיבת העיתונאים, וכן בנוגע לתוכן ולמסרים של הנאום. בליכוד הכחישו את הדברים.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן, הודיע שלשום על עצירת ההמראות מנמל התעופה בן גוריון כחלק מהשבתת המשק בעקבות פיטורי גלנט. בתגובה לחדשות "כאן" אמר עידן, כי השביתה בנתב"ג הייתה לא חוקית. "הייתי חייב לכבד את יו"ר ההסתדרות", אמר. "אם הייתי יודע שזה יימשך הרבה זמן, הייתי מצמצמם את זה לשעה-שעה וחצי. אני הבנתי שזה יהיה שעה-שעה וחצי. חיכינו למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה, שלא הייתה".

במסיבת העיתונאים שכינס שלשום, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע כי במשק "דואגים לגורל עם ישראל", והציב לנתניהו אולטימטום: "אם אתה לא מודיע היום שאתה חוזר בך מהפיטורים של שר הביטחון גלנט ומהחקיקה, אנחנו מתחילים בשביתה". באותה מסיבת עיתונאים יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן הודיע כי "עוצרים את כל ההמראות".

בסופו של דבר, השביתה בוטלה בעקבות הצהרת נתניהו כי הוא משהה את החקיקה, ובר דוד בירך אותו "על הבחירה באחדות העם". לדבריו, "בעקבות הודעת ראש הממשלה אני מודיע כי תופסק השביתה במשק, עליה הכרזתי הבוקר. אני מודה לכל השותפים למהלך: ראשי המשק ונציגי המעסיקים, ראשי הוועדים, העובדות והעובדים, חברי הנהגת ההסתדרות ועובדי ההסתדרות. יחד נחזיר את מדינת ישראל לדרך הנכונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים