שיתוף
תגובות
חדשות » האם ישראל תשנה את מדיניות הסיוע הצבאי לאוקראינה?
רה"מ קיים דיון לבחינת המדיניות של העברת סיוע צבאי לאוקראינה | במהלך הדיון הוצגה בחינה מחודשת של המדיניות שנערכה על ידי המועצה לביטחון לאומי ומשרד החוץ
פגישת זלנסקי עם חברי הכנסת אדלשטיין ואלקין בקייב | צילום: סוכנות העיתונות האוקראינית

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) דיון בנושא מדיניות ישראל לגבי העברת סיוע צבאי לאוקראינה, כך אמרו שני פקידים ישראלים בכירים. במהלך הדיון הוצגה לראש הממשלה הבחינה המחודשת של הנוזא שנערכה בשבועות האחרונים על ידי המועצה לביטחון לאומי, מערכת הביטחון ומשרד החוץ.

ישראל נמצאת תחת לחץ הולך וגובר מצד ממשל ביידן, חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים וממשלות נוספות במערב כדי לספק סיוע צבאי לאוקראינה, כמו מערכות הגנה מטילים.

עוד מבחזית החדשות

פקיד ישראלי בכיר אמר כי יש קבוצה הולכת וגדלה של בכירים במערכת הביטחון ובקהילת המודיעין שסבורים שעל ישראל לשנות את המדיניות ולספק סיוע צבאי לאוקראינה בדרכים שלא יובילו למתיחות מול רוסיה. כמו למשל, מתן אישור למדינות שלישיות להעביר לאוקראינה מערכות נשק ישראליות מסוימות שברשותן.

עד כה ישראל דחתה את רוב הבקשות האמריקאיות והאוקראיניות לספק נשק הגנתי לאוקראינה, על רקע החשש כי מהלך זה ייצור מתיחות עם רוסיה וייפגע באינטרסים ביטחוניים ישראלים בסוריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים