שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האם הוועדה לביקורת המדינה תוציא "צו הבאה" למפכ"ל ולמפקד מג"ב?
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי יכנס ברביעי דיון חריג בבקשה להוצאת צו הבאה למפכ"ל ולמפקד מג"ב, כדי לאפשר את השתתפותם בדיון על מבצע "שומר החומות"
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יחיאל גורפיין, איחוד הצלה

הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) תתכנס באופן חריג ביום רביעי כדי לדון בהוצאת "צו הבאה" למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולמפקד מג"ב אמיר כהן. לטענת לוי צעד זה נעשה בשל סירובו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאפשר את הגעתם של השניים לדיונים, לגבי דו"ח מבקר המדינה על אירועי מבצע "שומר החומות". אם הצו יאושר, שבתאי וכהן יהיו חייבים להגיע לוועדה. ספק רב אם המהלך יאושר לאור הרוב הקואליציוני בוועדה.

יש לציין כי "צו הבאה" הוא סמכות בלעדית שמוקנית לוועדה לביקורת המדינה ונעשה בה שימוש במקרים חריגים בלבד.

עוד מבחזית החדשות

הזמנת המפכ"ל ומפקד מג"ב לוועדה צריכה להיעשות דרך לשכת השר לביטחון לאומי, אך נכון לרגע זה השר בן גביר טרם אישר את השתתפותם בדיונים. גורמים בוועדה אמרו כי בן גביר ביקש להשתתף בוועדה אף שלא כיהן בתפקידו בזמן המבצע, ולכן יש לתאם את הלו"ז עם לשכתו. לעומת זאת, יו"ר הוועדה אמר כי השתתפות המפכ"ל ומפקד מג"ב חשובה, אך השתתפותו של בן גביר אינה מחויבת.

יו"ר הוועדה ח"כ לוי אמר כי "במצב דברים זה לא נותר לי אלא לעשות שימוש בכלי האחרון שיש בידי ולבקש להוציא צו הבאה למפכ"ל כדי לחייב את הגעתו לדיון. לא ייתכן שהכנסת לא תוכל לקיים דיון רציני בממצאים חמורים שמצביעים על מחדל ותמנע ממנה האפשרות לבדוק מה נעשה מאז אירועי "שומר חומות".

לדבריו, "הממשלה הזו מדברת גבוהה גבוהה על חשיבותה של הכנסת כמייצגת את הריבון אבל דורסת אותה ומזלזלת בתפקידה. כולי תקווה כי השר בן גביר יתעשת וניתן יהיה לקיים את הדיון ללא צורך בהוצאת צו הבאה למפכ"ל, שיבזה את השר ואת המשטרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים