שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האם ארה"ב מספקת לאוקראינה פגזים המאוחסנים בישראל למצבי חירום?
על פי דיווח בניו יורק טיימס, ארה"ב מספקת לאוקראינה פגזי ארטילריה שמאוחסנים בארץ למקרי חירום | גורמים בישראל "חוששים שהמהלך יוביל לעימות עם רוסיה"
חיילים אוקראינים במלחמה נגד הרוסים | צילום: Seneline, שאטרסטוק

הלילה (שלישי) דיווח הניו יורק טיימס כי גורמים אמריקאים וישראלים טוענים, כי ארה"ב מספקת לצבא האוקראיני פגזי ארטילריה המאוחסנים בשטח ישראל ומיועדים למצבי חירום במזרח התיכון. אספקת הנשק נועדה לתגבר את הצורך הקריטי של כוחות הצבא האוקראיני בנשק ותחמושת בשדה הקרב. בנוסף טוען הדיווח כי גורמים בישראל "חוששים שהמהלך יוביל לעימות עם רוסיה".

דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי רמז הלילה כי ארצות הברית תכריז על חבילת סיוע נוספת לאוקראינה, עוד השבוע. לרשת CNN אמר קירבי כי הוא "חושד שנמשיך לשמוע על חבילות סיוע נוספות שיגיעו מארצות הברית אוקראינה, הכוללות נשק נוסף, אולי אפילו כבר עד סוף השבוע". קירבי לא פירט מה יכלול הסיוע אלא כי ארצות הברית מתמקדת "בניסיון לוודא שלאוקראינה ניתן כל מה שצריך במאבק שלה".

עוד מבחזית החדשות

במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי, התייחס שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לסיוע האמריקאי לאוקראינה ואמר: "ככל שהתוקפנות התפתחה, כך גם העזרה שלנו לאוקראינה. אנחנו מוודאים שיש לה את כל מה שצריך כדי להילחם בתוקפנות הזו". הוא שיבח את הנכונות של לונדון לספק לקייב טנקים. גם מארק פ. קנסיאן, יועץ בכיר בבית הלבן לשעבר אמר "כאשר קו החזית רובו כעת נייח, ארטילריה הפכה לזרוע הלחימה החשובה ביותר".

אמש, דווח כי הולנד תשלח סוללת פטריוט לאוקראינה. זו תהיה סוללת הפטריוט השלישית שאוקראינה תקבל ממדינות המערב, אחרי הסוללות שנשלחו מארצות הברית וגרמניה. נשיא אוקראינה זלנסקי בירך בנאומו הלילי את ההולנדים על ההחלטה.

הסיוע הנוסף עליו הודיעה ארצות הברית לאוקראינה, מגיע לאחר חבילת סיוע בסך 45 מיליארד דולר שאושרה בקונגרס בחודש שעבר. הסעיף, הוא חלק מחבילת התקציב בגובה 1.7 טריליון דולרים, להבטחת פעילות הממשל האמריקני עד ספטמבר 2023.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים