שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האיחוד האירופי בהודעת גינוי על אבו מאזן "אמירות שקריות שמלבות אנטישמיות"
הודעה חריגה
בארגון יצאו בחריפות נגד דבריו של יו"ר אבו מאזן, שאמר במועצת פת"ח כי היטלר נלחם ביהודים בגלל הלוואות בריבית | "עיוותים כאלה יכולים להחמיר את המתיחות באזור"
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

האיחוד האירופי גינה באופן חריג היום (חמישי) את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר בנאום שנשא ברמאללה כי "היטלר נלחם ביהודי אירופה בגלל עסקאות ההלוואה בריבית שלהם, זה לא היה קשור לאנטישמיות". בהודעת הארגון נכתב: "הנאום הכיל אמירות שקריות, ומטעות על יהודים ואנטישמיות. עיוותים היסטוריים כאלה יכולים רק להחמיר את המתיחות באזור".

בהודעה המלאה נכתב: "הנאום שנשא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפני מועצת המהפכה ה-11 של פת"ח בסוף אוגוסט הכיל אמירות שקריות ומטעות עד מאוד על יהודים ואנטישמיות. עיוותים היסטוריים כאלה הם משלהבים, פוגעניים מאוד, ויכולים רק להחמיר את המתיחות באזור ולא לשרת את האינטרסים של אף אחד. הם משחקים לידיהם של אלה שאינם רוצים בפתרון שתי המדינות, שבו דגל הנשיא עבאס שוב ושוב".

עוד מבחזית החדשות

עוד נכתב בהודעה: "יתרה מכך, הם מפחיתים מחומרת השואה, ובכך מלבים את האנטישמיות ומהווים עלבון למיליוני קורבנות השואה ולמשפחותיהם. האיחוד האירופי נותר מחויב למאבק באנטישמיות ובגזענות על כל צורותיה וימשיך להתנגד בתוקף לכל ניסיון לקבל בסלחנות את השואה, להצדיק אותה, או לזלזל בה".

בתיעוד שפורסם אתמול מתוך המועצה של פת"ח נשמע אבו מאזן אומר בנוסף כי "יהודים מארצות ערביות לא רצו להגר, אבל ישראל הכריחה אותם לעשות זאת".

ביד ושם כינו אתמול את דברי אבו מאזן "מן ההתבטאויות האנטישמיות ומכחישות השואה החמורות ביותר והבזויות ביותר שהושמעו על ידי מנהיג כלשהו". עוד נמסר כי "ההסכמה בהם התקבלו הדברים בפורום בו הם נישאו חמורה לא פחות. אסור שדברים דוחים אלו יעברו בשתיקה".

שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור התייחס אתמול לדברים, ואמר: "2022: ברלין, עבאס טוען כי ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות. 2023: רמאללה, עבאס טוען כי יהודים לא הושמדו בגלל דתם אלא בשל חיבתם לכסף. 2024: ספוילר: ניו יורק, עבאס טוען שיהודים הכניסו את עצמם לתאי הגזים ולכבשנים באושוויץ". פרושאור הוסיף כי "ההתבטאויות החוזרות ונשנות הללו הן מחרידות. אין די במילים, יש לפעול ביד קשה נגד ההסתה שמתחילה בספרי לימוד אנטישמיים ומסתיימת ברצח יהודים כעניין שבשגרה".

עוד מבחזית החדשות

מקבילו הגרמני של פרושאור, שטפן סייברט, גינה גם הוא את יו"ר הרשות הפלסטינית. "ההצהרה האחרונה של הנשיא עבאס על היהודים והשואה היא עלבון לזכרם של מיליוני גברים, נשים וילדים שנרצחו. לפלסטינים מגיע לשמוע את האמת ההיסטורית מהמנהיג שלהם, לא עיוותים כאלה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

שגריר ישאל באו"ם גלעד ארדן ביקר בחריפות את אבו מאזן, ובחשבון הטוויטר שלו באנגלית כתב: "אלו הפנים האמיתיות של ההנהגה הפלסטינית. כמו שעבאס מאשים את היהודים בשואה, כך הוא מאשים את היהודים בכל הבעיות במזרח התיכון. בזמן שהוא מפיץ אנטישמיות טהורה, הוא גם משלם למחבלים פלסטינים על רצח ישראלים ומשבח בפומבי את הטרור הפלסטיני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים