שיתוף
תגובות
חדשות » "האח הגדול": נתיב הבריחה לדירת המסתור של הבכיר שחוסל
סגן מפקד הכוח הרקטי של הג'יהאד, אחמד אבו דקה, ניצל בעבר מניסיונות חיסול בגלל בלתי מעורבים ששהו לצידו | אתמול הוא זוהה צועד לבדו וחוסל
אחמד אבו דקה | צילום: דובר צה"ל

צה"ל חשף הבוקר (שישי) את נתיב הבריחה של סגן מפקד הכוח הרקטי בג'יהאד האיסלמי, אחמד אבו דקה, שחוסל אתמול אחר הצהריים בפעולה משותפת עם שב"כ.

נתיב הבריחה של אבו דקה כפי שנראה מהכוונת | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מסר כי "טרם הסיכול נעשו מספר פעולות כדי לאפשר את התקיפה, תוך הימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים". עוד נמסר כי "בליל יום רביעי, במבצע משותף של אמ"ן, חיל האוויר ושב"כ, נצפה אבו דקה באמצעות כלי טיס צועד מביתו ללא משפחתו אל עבר דירת המסתור שבה שהה".

עוד מבחזית החדשות

לדברי צה"ל, איתורו של אבו דקה אפשר לעקוב אחריו "ולפעול במקום ובזמן המתאים ביותר". עוד נמסר, כי "בעבר היו ניסיונות לסכל אותו אך אלו נעצרו לאור הימצאות בלתי מעורבים רבים בסביבתו".

אבו דקה חוסל אתמול בשעות אחר הצהריים בחאן יונס כמה שעות לאחר חיסולו של ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האיסלמי, עלי חסן ראלי. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן כי החיסול של אבו דקה יכול היה לצאת אל הפועל כבר יומיים לפני כן, אולם הפעולה נדחתה מחשש לפגיעה במספר גדול של אזרחים לא מעורבים. הגרי ציין כי אבו דקה עשה שימוש באזרחים כ"מגן אנושי", ולכן רק אתמול התאפשר לחסל אותו באמצעות טיל ששוגר לעברו.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, אמר אתמול אחרי חיסולם של חמשת הבכירים בג'יהאד האיסלמי במבצע: "אני משוכנע שצריך למצות את הפוטנציאל של המבצע, והוא להרוג את הבכירים של הארגון. אנחנו ממשיכים באותו רעיון של סיכולים מוקדים בבכירים בעלי תפקוד גבוה. התחלנו במכת הפתיחה בפיקוד, ממנה המשכנו לתקיפה שבה הרגנו את המפקד של הירי תלול-מסלול ולאחר מכן הרגנו את הסגן שלו".

טולדנו ציין עוד כי ראלי ואבו דקה היו אחראים על מערך הרקטות של הג'יהאד האיסלמי ולשיגורים בתקופה האחרונה "טוב שהם נהרגו, אני שבע רצון מהפגיעות הללו", אמר מפקד הפיקוד. "הרעיון החשוב זה להגיע לאותם אנשים שעושים שימוש באזרחים כ"מגן אנושי" כדי להגן על עצמם ומנהלים את הלחימה מתוך מרחבים בנויים. יש פה עבודה מרשימה של המודיעין של שב"כ וצה"ל וחיל האוויר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זהו עכשיו אין לחברים שלו למי להגיד "הבו דקה" זהו עכשיו הוא לא יבוא בכלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים