שיתוף
תגובות
חדשות » האופוזיציה באוסטרליה תוקפת את הממשלה: אלבנזה צריך להתנצל בפני לפיד
חוסר הכרה
זאת לאחר ששרת החוץ של אוסטרליה פני וונג הודיעה מוקדם יותר השבוע על ביטול ההכרה בירושלים כבירת ישראל
סידני, אוסטרליה | צילום: YULIYAPHOTO

דבריו של ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבנזה אתמול, כי הוא חוזר בו מההכרה במערב ירושלים כבירת ישראל, גרמה לסערה פוליטית במדינה. הלילה (רביעי) מתח ביקורת הסנאטור הבכיר סיימון ברמינגהאם לרשת Sky News באוסטרליה ואמר "ראש הממשלה אנתוני אלבנזה צריך להרים את הטלפון ולהתקשר להתנצל בפני ראש ממשלת ישראל לפיד". בארגון הטרור חמאס מיהרו כמובן לברך על ההחלטה. 

בשנת 2018 קיבלת אוסטרליה את ההחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל. באותו זמן כיהן ברמינגהאם, איש אופוזיציה לממשלת הלייבור הנוכחית בראשות אלבנזה, כשר האוצר בממשלת השמרנים בראשות סקוט מוריסון. אתמול אמר ברמינגהאם כי ראש ממשלת אוסטרליה עשה שגיאה חמורה בכך שלא התייעץ או לפחות הודיע לראש ממשלת ישראל  ולמשרד החוץ הישראלי, על המהלך לפני פרסומה בתקשורת.

לדבריו, "כעת הוא עומד למבחן אם הוא ירים את הטלפון ויתנצל על הדרך המביכה שבה זה נעשה, לכל הפחות עליו להתנצל על כך שממשלתו כשלה לפעול באופן הדיפלומטי הבסיסי ביותר בכך שלא יצרה קשר עם ישראל לפני ההודעה".

התקשורת באוסטרליה מעלה על נס את העובדה כי אחד הארגונים שמברכים יותר מכול על המהלך,הוא ארגון הטרור חמאס, שמוכר ככזה גם באוסטרליה. "זמן קצר לאחר ההודעה של שרת החוץ פני וונג, חמאס בירכו על הצעד באמצעות הודעה רשמית, ארגון חמאס מוכר כארגון טרור על ידי החוק הפלילי באוסטרליה".

שרת החוץ האוסטרלית פני וונג, מתחה ביקורת על החלטת ממשלת מוריסון להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל ואמרה כי ההחלטה של מוריסון הייתה "מהלך ציני" במטרה לזכות בקולות היהודים באוסטרליה. לדברי וונג "אני מצרה על כך שהחלטתו של מר מוריסון לשחק בפוליטיקה הביאה לשינוי בעמדתה של אוסטרליה ולמצוקה שהשינויים הללו גרמו לאנשים רבים בקהילה האוסטרלית, שאכפת להם מאוד מהנושא הזה", להשקפתה של וונג יש לפתור את מעמדה של ירושלים במסגרת משא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים, וכי "לא נתמוך בגישה שתערער את הסיכוי הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים