שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האולטימטום הרוסי לאוקראינה: "מלאו את דרישותינו – או שהצבא יתערב"
שר החוץ הרוסי לברוב קרא לאוקראינה להיענות לדרישות של מוסקווה | שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, אמר אתמול כי קייב מתכוונת לערוך שיחות שלום עד סוף פברואר
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

לאחר יותר מעשרה חודשי לחימה באוקראינה, רוסיה שוב מציבה אולטימטום לקייב. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אתמול (שני) כי אוקראינה "חייבת" לקיים את דרישותיה של רוסיה, אחרת, לדבריו, "היא תהיה נתונה להחלטות הצבא".

עוד אמר לברוב "דרישותינו לפירוז ודה נאציפיקציה של השטחים הנתונים לשליטתנו, השמדת האיומים על ביטחונה של רוסיה, כולל בשטחים החדשים, ידועים היטב לאויב". "הנקודה ברורה ופשוטה. קיימו אותם למען טובתכם האישית. אחרת, הדבר יהיה נתון להחלטת הצבא הרוסי".

עוד מבחזית החדשות

האיום של שר החוץ הרוסי מגיע לאחר חודשים ארוכים שבהם לא נשמעו מילים כאלה בקרמלין, וזאת בזמן שהנשיא פוטין טוען כי ברצונו להביא לסיום המלחמה ולהיכנס למשא ומתן עם אוקראינה. רק בסוף השבוע אמר פוטין כי רוסיה "מוכנה להיכנס למשא ומתן, אך אוקראינה מסרבת".

בשבועות האחרונים חידשו בכירי ההנהגה ברוסיה את קריאותיהם נגד המערב. פוטין התבטא שבכוונתו "לקרוע את אוקראינה לגזרים" ולברוב טען כי המערב "מנסה להשמיד את רוסיה". לעת עתה, הצבא האוקראיני ממשיך להתקדם בשדה הקרב והצבא הרוסי מפציץ כמעט מידי יום ערים רבות ברחבי אוקראינה.

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה אמר אתמול לסוכנות הידיעות AP כי אוקראינה נערכת לקיים פסגת שלום בפברואר, במקביל לציון שנה לתחילת המלחמה. עוד אמר קולבה כי האו"ם בראשות המזכ"ל אנטוניו גוטרש, עשוי להיות המתווך הטוב ביותר בין הצדדים. בתשובה לשאלה אם גם רוסיה תוזמן לפסגה, השיב קולבה כי היא קודם כל צריכה להסכים לעמוד לדין על פשעי המלחמה שביצעה.

ההערכה במערב היא כי המלחמה באוקראינה לא תסתיים בזמן הקרוב, והיא צפויה להימשך גם ב- 2023. למרות הקריאות למשא ומתן והפסקת הלחימה, עמדות הצדדים בנוגע לתנאים לסיום הלחימה רחוקות מאוד, ובקייב מתעקשים להמשיך ולהילחם עד לשחרור כל השטחים שכבשה רוסיה מאז הפלישה ב-24 בפברואר, כמו גם את חצי האי קרים "שיושג באמצעות שילוב של כוח ודיפלומטיה".

למרות ביקורו של זלנסקי בוושינגטון בשבוע שעבר, באוקראינה עדיין חוששים כי המערב עלול לכפות עליהם לסיים את המלחמה עם רוסיה כעת, תוך פגיעה קשה בהמשך התמיכה במלחמה. בשל כך, גוברת ההערכה כי אוקראינה תנסה לצאת למתקפה חדשה בזמן הקרוב במטרה לשחרר שטחים נוספים מידי הכיבוש הרוסי, וכדי לשכנע גורמים במערב כי היא עדיין יכולה לשיג יעדים רבים באמצעות לחימה.

בימים האחרונים גוברת האופטימיות בקייב, כי קיימת אפשרות להתקדמות בלחימה במחוז לוגנסק, בצפון-מזרח אוקראינה. בימים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקדמות של צבא אוקראינה לקראת כיבוש העיר קרמינה, שנחשבת לנקודה קריטית בהמשך הקרבות באזור. על פי חלק מהדיווחים, צבא אוקראינה כבר מנהל קרבות בפאתי העיר.

אמר אתמול דיווח הנשיא וולודימיר זלנסקי כי "המצב שם קשה מאוד". לדבריו, קרמינה ומקומות נוספים באזור דונבאס חווים לחימה קשה מאוד בימים האחרונים. "הכובשים משתמשים בכל המשאבים הזמינים להם, ואלו משאבים משמעותיים, כדי לנסות ולהדוף את ההתקדמות שלנו".

עוד מבחזית החדשות

המערכה לכיבוש קרמינה והאזורים הסמוכים לה החלה במקביל לנפילת העיר לימן לידי הצבא האוקראיני בתחילת חודש אוקטובר. בין היתר פועלים האוקראינים לכבוש גם את הערים הסמוכות סבטובו וסטרובלסק.  כיבוש שלושת הערים האלה צפוי לשבור את קו ההגנה הרוסי באזור ולקרב את הכוחות האוקראינים לעבר הגבול עם רוסיה, ובכך לאפשר להם מיקום אסטרטגי לכיבוש ערי התעשייה הגדולות סברודונייצק ולישנסק הנמצאות מדרום, שנכבשו על ידי הרוסים בתחילת חודש יולי.

בתקופה האחרונה דווח כי הרוסים הניחו עמדות ביצורים רבות וחיזקו מאוד את קווי ההגנה שלהם במחוז לוגנסק בכלל, ובערים שכעת עומדות ליפול בידי האוקראינים בפרט. כיבוש נרחב במחוז לוגנסק עשוי להשפיע ישירות על כל המתרחש בחזית הלחימה בדונבאס, כולל הקרבות הקשים המתנהלים דרומה משם, בעיר באחמוט ובערים הסמוכות במחוז דונייצק.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הכתבה לא משקפת את המציאות משום "שהכיבושים" של האוקראינים הן נסיגות שהרוסים מבצעים על מנת למשוך את האוקראינים למלקודת מוות. אין טסרית שהאוקראינים יצחו או יוציאו את הרוסים מהשטחים שניכבשו. הטסרית היחידי הוא קניעה של הצבא האוקראיני וחלוקת אוקראינה בין פולין ורוסיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים