שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דרמטי: נחשף החוזה להעברת נשק ותחמושת מאיראן לרוסיה
בפעם הראשונה התקבל אישור חד משמעי על מכירת נשק של איראן לרוסיה עבור המלחמה באוקראינה | מקור ביטחוני: "מדובר בחוזה בין איראן ורוסיה, בטוחים בזה ב-100%"
נשיא איראן בפגישה עם נשיא רוסיה | צילום: דוברות הנשיאות באיראן

רשת סקיי ניוז הבריטית פרסמה הבוקר (שני) מסמך יוצא דופן, שמעיד בפעם הראשונה, באופן רשמי וחד משמעי על אספקת נשק מאיראן לרוסיה עבור המלחמה באוקראינה. על פי הדיווח, מדובר בחוזה בן 16 עמודים המסדיר העברת נשק, לרבות תחמושת ארטילרית, פגזים לטנקים ורקטות. בסקיי ניוז מדגישים כי לא הצליחו לאשר את אמיתות המסמך באופן עצמאי, אולם מקור ביטחוני בכיר טען כי הוא אמין "ב-100%".

החוזה נחתם ב-14 בספטמבר 2022, ומסדיר העברת אמצעי לחימה מאיראן לרוסיה בשווי של כמיליון דולרים. בנוסף, חוזה נוסף בן חמישה עמודים מסדיר העברת אמצעי לחימה בשווי 740 אלף דולרים. "זה חוזה בין האיראנים והרוסים על מכירת תחמושת, אנו מאמינים בזה ב-100%", אמר המקור הביטחוני. שגרירויות איראן ורוסיה בבריטניה סירבו להגיב על הדיווח.

עוד מבחזית החדשות

עיתונאית סקיי ניוז הציגה את המסמכים לראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל ושר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי במהלך ביקורו של שמיהל בלונדון בחודש מאי. בעקבות זאת, הודיעו אוקראינה ובריטניה כי הן מתכוונות לחקור את מהימנות המסמך.

על פי ההערכות במערב, מאז חודש אוגוסט העבירה איראן לרוסיה אלפי מל"טים מתאבדים המשמשים כמעט מדי יום לתקיפות על מטרות אזרחיות באוקראינה. למרות הכחשות חוזרות ונשנות של איראן, כולל של שר החוץ האיראני חוסין אמיר עבדאללהיאן, שרידי המל"טים התוקפים שרוסיה מפעילה באוקראינה באופן קבוע זהים למל"טים מסוג שהאד-131 ושהאד-136 האיראניים. על פי דיווחים נוספים, איראן ורוסיה סיכמו על הקמת מפעל לייצור ופיתוח מל"טים איראניים על אדמת רוסיה.

לאורך החודשים האחרונים נחשף בכמה כלי תקשורת מובילים בעולם כי איראן העבירה כמויות אדירות של נשק ותחמושת, בהיקף של מאות אלפי ומיליוני יחידות, בין היתר של תחמושת ארטילרית וכדורי רובה. על פי הדיווחים, איראן העבירה את האמל"ח לרוסיה באמצעות ספינות בים הכספי, תחת מסווה של חשאיות. בין היתר דווח לפני כמה חודשים כי בארה"ב מאמינים שאיראן נערכת לספק לרוסיה גם טילים בליסטיים, אולם עד כה לא התקבל אישור רשמי לכך. בימים האחרונים הגיש נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הצעה לפרלמנט בקייב להטיל על איראן סנקציות כבדות למשך 50 השנים הבאות בשל העברת הנשק לרוסיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים