שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרמטי: ביידן במסר ישיר לנתניהו ב"ניו יורק טיימס"
מדינת בת
הפרשן הבכיר תומאס פרידמן, המקורב לביידן, כתב שנשיא ארה"ב ביקש ממנו להעביר מסר לנתניהו "אם לא נחלוק את אותם ערכים דמוקרטיים לא נוכל לשמר את היחסים"
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

במאמר נוקב שכתב הבוקר (רביעי) העיתונאי הבכיר תומאס פרידמן בניו יורק טיימס, הוא טוען שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן זימן אותו לבית הלבן אחרי הפגישה עם הרצוג כדי להעביר מסר לציבור הישראלי. לדברי פרידמן ביידן מודאג מאוד מ"יציבותה ועתידה" של מדינת ישראל עקב החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית. "אם ישראל וארה"ב לא יחלקו את אותם ערכים דמוקרטיים, לא נוכל לשמר את היחסים המיוחדים בין שתי המדינות".

"הנשיא ביידן לא יכול היה להיות ברור יותר במסר שלו לנתניהו בשיחתם: עצרו עכשיו, אל תעבירו משהו בעל חשיבות כה גדולה בלי הסכמה רחבה כי אתם תהרסו משהו בדמוקרטיה הישראלית ומשהו בקשר עם ארצות הברית שאולי לא תוכלו להחזיר", כתב פרידמן.

עוד מבחזית החדשות

לדברי פרידמן, המלצתו של נשיא ארצות הברית היא לקחת את הזמן כשמעבירים משהו בסדר גודל כזה ולא למהר, ולהשיג את ההסכמה הרחבה ביותר. תנועת המחאה החריפה מראה שזה לא רק קרב בין הקואליציה לאופוזיציה, אלא מאבק על נשמתה של האומה. לדעת פרידמן ביידן מנסה לתמרן את העניין ברגישות ולא להתערב בפוליטיקה הפנימית, אך כידיד של ישראל, הרגיש שהוא לא יכול לשתוק בנושא.

נשיא ארה"ב הביע את התרשמותו מעוצמת ומשך ההפגנות בישראל, וסבור שזה מראה את החיוניות של הדמוקרטיה הישראלית. את מאמרו מסכם פרידמן וכותב כי אם ישראל וארה"ב לא יחלקו את אותם ערכים דמוקרטיים, לא יישמרו היחסים המיוחדים בין שתי המדינות.

במסר לישראלים, בימין, בשמאל ומרכז כותב פרידמן:" ג'ו ביידן עשוי להיות הנשיא הדמוקרטי הפרו-ישראלי האחרון. אתם מתעלמים מדאגתו הכנה".

בנוסף על כך, בית הנבחרים בארה"ב אישר הלילה ברוב של 412 תומכים מול 9 מתנגדים הצעת החלטה המביעה תמיכה מלאה בישראל, מגנה אנטישמיות וקובעת שישראל אינה מדינה גזענית או מדינת אפרטהייד.

עוד מבחזית החדשות

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש אמש לפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון. בהצהרה שמסר אמר ביידן: "אמרתי לנתניהו שהמחויבות שלנו לישראל יציבה" והוסיף כי "ארה"ב מחויבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני". הרצוג אמר בתגובה: "יש לנו אויבים שחושבים שיש בינינו ויכוחים, אבל הם צריכים להבין ששיתוף הפעולה בינינו חזק".

בשבוע שעבר כתב הפרשן הבכיר תומס פרידמן, שנחשב למקורבו של הנשיא ביידן, כי ארה"ב עשויה לבצע שינוי גישה מדיני כלפי ישראל, וייתכן שארה"ב לא תמשיך לתמוך בישראל באופן בלתי מסויג באו"ם ובבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג אם החקיקה המשפטית תעבור: "זה עלול להיות קשוח לישראל, אבל הכרחי, לפני שהיא יורדת סופית מהפסים".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. מי הוא חושב שהוא?!?! בלי לשמוע 2 צדדים הוא מחליט שרעבי את הדמוקרטיה?!?!?! טיפש גדול!!!!

  2. הנשיא ביידן מנווט ע"י עוזריו, ברמה שמכתיבים לו מה לומר, ועם מי להיפגש. לכן הם מכתיבים לו לדרוש מנתניהו לעצור מיידית את הרפורמה המשפטית. אסור לנתניהו לעצור את הרפורמה. מדינת ישראל איננה מדינת בננות. הקשר לארה"ב חשוב מאד, אך אין הדבר מתיר לארה"ב להתערב בבעיות הפנימיות של מדינתנו. אם נתניהו יעצור את הרפורמה, חייב הליכוד להדיחו מכהונתו כמנהיג המפלגה, גם אם הדבר יגרום לפילוג בליכוד, כפי ששרון עשה. לא אלמן ישראל. הליכוד יתאושש ויתפוש בעתיד שוב את השלטון, כי רוב העם הוא יהודי ימני, ולא נוכרי שמאלני. על מפלגות הימין, לדרוש מנתניהו לבצע התחייבויותיו לציבור הימני במדינה, ולהשלים את כל הרפורמה.

  3. הסימן המובהק שהמשיח בפתח הוא כי אן לנו להשען לא על חיל האויר ולא על ארצות הברית אלא על אבינו שבשמיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים