שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דרמה של פעם במאה שנה: יו"ר בית הנבחרים הודח מתפקידו
הליך ההדחה נגד קווין מקארת'י אושר בתום הצבעה בבית הנבחרים | 216 נבחרים הצביעו בעד כולל 8 רפובליקנים חברי מפלגתו ו-210 הצביעו נגד
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

לראשונה אחרי 100 שנה, בית הנבחרים האמריקאי הדיח אמש (שלישי) את היו"ר מטעם הרפובליקנים, קווין מקארת'י. את ההצבעה יזם חבר הקונגרס הרפובליקני מאט גייטס, נציג הרפובליקנים הניצים. 216 נבחרים הצביעו בעד, לעומת 210 שהצביעו נגד. 8 רפובליקנים תמכו בהדחת חבר מפלגתם.

בשבת האחרונה אושר ברגע האחרון תקציב זמני ("חוק המימון") ל-45 יום, ובכך נמנעה השבתת הממשל האמריקאי כדי לאפשר את המשך המשא ומתן בין הצדדים. הצעד נעשה בשיתוף פעולה בין הצד הדמוקרטי לבין היו"ר מקארת'י. למרות זאת, גייטס וכמה עשרות רפובליקנים ניצים אחרים, מתנגדים לכל שיתוף פעולה עם ממשל ביידן וביתר שאת לתמיכה הרחבה של ארה"ב באוקראינה, שהייתה אמורה להיות מגולמת בתקציב. בעקבות ההתנגדות מימין חוק המימון אושר לבסוף ללא סיוע נוסף לאוקראינה, לפחות ב-45 הימים הקרובים.

עוד מבחזית החדשות

אף שמקארת'י תרם לפשרה בעניין התקציב, הדמוקרטים, ובהם האקים ג'פריס, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, הודיעו כי בכוונת המפלגה להצביע בעד הדחת היו"ר קווין מקארת'י. הצעד ההיסטורי, שהתרחש רק פעמיים לפני כן במהלך 234 השנים, יצא אל הפועל פעם נוספת.

כזכור, מקארת'י הצליח להיבחר לתפקיד היו"ר רק בסיבוב ה-15, בשל התנגדות של כמה חברים במפלגה הרפובליקנית ובהם גייטס. בינתיים המחוקק הרפובליקני פטריק מק'הנרי מצפון קרוליינה ימונה לממלא מקום יו"ר בית הנבחרים עד לבחירת מחליף קבוע. ספק רב אם הרפובליקנים יגיעו לידי הסכמה על מועמד מוסכם לתפקיד. במקביל, מי שדווקא הביע סלידה מהסכסוך הפנימי במפלגה הוא הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

בהצהרה לתקשורת שכינס מקארת'י הוא הדגיש שאינו מתחרט על הנסיבות שהובילו להדחתו והצהיר שלא יתמודד על כהונה נוספת: "אני לא מתחרט על המשא ומתן עם הדמוקרטים ועל המאמצים לפתור בעיות. אני עוזב את התפקיד בתחושת גאווה ובאופטימיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים