שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דרמה: צבא ארה"ב חילץ את אנשי השגרירות מסודן
במחלקת המדינה מסרו שאנשי השגרירות חולצו מחרטום בירת סודן | כרגע לא מתוכנן מבצע לחילוץ האזרחים האמריקאים כי המצב "מסוכן מידי"
ראש ממשלת סודן חאמדוכ | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הבוקר (ראשון) כי צבא ארה"ב חילץ את אנשי שגרירות ארה"ב מחרטום, בירת סודן. עוד הוסיף ביידן, כי ארה"ב משהה באופן זמני את פעילות השגרירות האמריקאית במדינה בעקבות הקרבות העזים בין הצבא הסודני למיליציית "כוח ההתערבות המהירה" (RSF), שנמשכים כבר יותר משבוע.

במחלקת המדינה האמריקאית מסרו, כי בסך הכול חולצו מסודן "פחות מ-100 איש", ושישנם "מאמצים לסייע" לאזרחים נוספים שנותרו במדינה ומעוניינים לעזוב אותה. לדבריהם, לא נראה כי המצב בסודן ישתנה "בטווח הזמן הקרוב". אחרי הפינוי לא נותרו אנשי ממשל אמריקאים בחרטום, אך כן נותרו בה תושבים מקומיים שעבדו בשגרירות.

על אף "המאמצים לסייע" בפינוי אזרחים אמריקאים מסודן, מסר הבית הלבן כי כרגע אין תוכנית לפינוי בתיאום ממשלתי של אזרחים אמריקאים מכיוון שהמצב "מסוכן מדי". עוד מסרו ממחלקת המדינה כי תוכנית כזו לא אמורה לצאת לדרך "בימים הקרובים". על פי הערכות, כ-16 אלף אזרחים רשומים בשגרירות כשוהים במדינה. לטענת מחלקת המדינה חישוב זה כנראה אינו מדויק, משום שאין חובת רישום כזו מאזרחים אמריקאים והם גם לא נדרשים להודיע כשהם עוזבים א המדינה.

על פי דיווחים, פונו בסך הכול כ-70 אמריקאים מסודן. גורם אמריקאי רשמי ציין כי במבצע החילוץ פונו גם מספר מצומצם של דיפלומטים ממדינות נוספות. כוחות צבאיים הטיסו אותם מחרטום ליעד לא מוגדר. הנשיא ביידן מסר כי הוא מקבל דיווחים על מאמצי החילוץ של אנשיו מסודן ושהוא עובד עם בעלי ברית ושותפים למאמץ.

בנוסף הודה הנשיא ביידן למדינות ג'יבוטי, סעודיה ואתיופיה, שלדבריו סייעו באופן קריטי להצלחת המבצע. במחלקת המדינה ציינו כי ראש ממשלת אתיופיה הציע "תמיכה מלאה" ועזרה בתדלוק המטוסים הצבאיים ששימשו את מבצע החילוץ. הנשיא ביידן קרא לצדדים היריבים בסודן, להוציא לפועל באופן מידי הפסקת אש ללא תנאים.

גורם רשמי בארה"ב אמר כי הנשיא הורה לאנשי צבא לפנות את סגל השגרירות על פי המלצת המועצה לביטחון לאומי. הגורם גם אישר כי החיילים האמריקאים, שהו בסך הכול שעה אחת על אדמת סודן ויצאו בשלום מהמרחב האווירי של המדינה.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן מסר כי: "אנחנו נמשיך לסייע לאמריקנים בסודן בתכנון ביטחונם האישי ונספק עדכונים סדירים לאזרחים האמריקנים באזור".

על פי ארגון הבריאות העולמי, במהלך הלחימה על השליטה במדינה, שהחלה ב-15 באפריל, נהרגו יותר מ-400 בני אדם. בנוסף, במהלך הקרבות הותקפה שיירה דיפלומטית-אמריקאית ונרשמו תקריות נוספות שבהן נהרגו, נפצעו או הותקפו דיפלומטים זרים ועובדי סיוע.

גם סעודיה הודיעה בשבת, כי הצליחה להשיב למדינה כמה מאזרחיה ושיתפה תמונות של אזרחים סעודים שהתקבלו עם שוקולד ופרחים לאחר שיצאו מספינה בנמל בעיר החוף ג'דה שככל הנראה פינתה אותם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים