שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרמה בצמרת המשטרה: כהונת המפכ"ל לא תוארך
בסביבת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוחלט שלא להאריך את כהונתו של המפכ"ל קובי שבתאי אחרי ינואר הקרוב
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יחיאל גורפיין, איחוד הצלה

על רקע המשבר החריף בין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התגבשה הכוונה שלא להאריך את כהונתו של המפכ"ל קובי שבתאי מעבר לינואר הקרוב. בסביבתו של בן גביר לא מכחישים כי האופציה וטוענים כי על פניו לא נראית אפשרות להידוק היחסים ביניהם".

הרקע למשבר הוא, הטענות הקשות שמייחס בן גביר לשבתאי, על שהוא מנסה לחבל בניסיון לצרף את השב"כ לחקירות הפליליות במגזר הערבי. בנוסף בשבועות האחרונים, קיימים בין השניים חילוקי דעות בכל הנוגע למינויי הניצבים. בן גביר למפכ"ל: "לא אתן לך למנות קצינים וניצבים על רקע קרבה אישית ויחסי אמון, חייב להיות קריטריון של מקצועיות. אם אתה לא מקבל הצעות שלי למינויים אין סיכוי שאקבל את ההצעות שלך".

עוד מבחזית החדשות

בן גביר עמד על כך שהמפכ"ל יסיר את מועמדותו של ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב, לתפקיד מפקד מחוז ת"א, מכיוון שעל פי טענת השר, הוא לא מילא תפקידים בכירים במשטרה הכחולה לעומת זאת, המפכ"ל מתנגד לקידומו של ניצב יורם סופר, מפקד מחוז חוף, שהשר לא פוסל את האפשרות שהוא יהיה אחד המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבא.

למרות שעל פי טענת השר, הוא עדיין לא עוסק במועמד למפכ"לות וכי נותרו עוד כשישה חודשים עד לקבלת ההחלטה בעניין, אי אפשר להתעלם מהעובדה כי השר נועד חדשות לבקרים עם שני ניצבים לשעבר לפחות, ניצב אורי בר לב וניצב שלומי כעתבי. השניים לא נמנים עם מקורביו של המפכ"ל הנוכחי. נוסיף כי בין השמות ישנם גם מועמדים מחוץ למשטרה, בהם קצין בכיר בצה"ל בדרגת תת אלוף וכן שני קצינים בדימוס במשטרה, שגם את עניינם בוחן השר.

גורמים בכירים בלשכת השר לביטחון לאומי, מאשימים את המפכ"ל שלטענתם מתנגד לעירוב השב"כ בטיפול בפשיעה בחברה הערבית ו"עושה הכל" על מנת לחבל במהלך. עוד טענו אותם גורמים כי: "המפכ"ל נשמע מתבטא מספר פעמים בימים האחרונים ביחס להכנסת השב"כ למאבק בפשיעה בחברה הערבית כך כשברוח הדברים אמר, "להכניס את השירות יהווה חותמת סופית לכך שנכשלתי ונכשלנו כמשטרה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית". מבחינת השר לביטחון לאומי בן גביר, זה אירוע חסר תקדים. משיקולי תדמית אישיים בלבד, המפכ"ל רוצה לוותר על הכלי הכי אפקטיבי שיש כרגע להתמודדות מול מכת הרציחות, שזה הכנסת השב"כ לאירוע. זה מטורף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים