שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרמה במשפט נתניהו: השופטים טענו שיהיה קשה להוכיח שוחד בתיק 4000
בדיווח חדשות 13 פורסם כי השופטים אמרו לנציגי התביעה במשפטו של ראש הממשלה כי הם יתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000 בפרשת בזק-וואלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

הערב (חמישי) פורסם בחדשות 13, כי השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו לנציגי התביעה כי הם יתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000 (בזק-וואלה), שבו נאשם ראש הממשלה בקבלת שוחד מאנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' ובנוסף, גם במרמה והפרת אמונים. בפגישה נכחו גם עורכי דינו של ראש הממשלה. בפגישה שנייה שנערכה, לחצו השופטים על נציגי הפרקליטות להגיע לגישור.

בשבוע שעבר, באופן חריג, נפגשו הסנגורים ונציגי התביעה בתיק 4000 בלשכת השופטים לפגישה סגורה. זו הפגישה השנייה שמתקיימת בלשכה בחודשים האחרונים עם הצדדים. ההנחה היא כי השופטים מנסים ללחוץ על הפרקליטות שתשב עם הסנגורים לבחינת אפשרות של הסדר טיעון.

עוד מבחזית החדשות

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה לאחרונה כי היא מתנגדת להצעה לקיים גישור פלילי בתיק. בהרב-מיארה כן האמינה שסנגורי נתניהו יכולים להגיע להידברות ישירה על מגעים להסדר טיעון, אבל במתכונת שבה המשפט יימשך כסדרו במהלך משא ומתן. בפגישה קודמת בלשכה גם כן לחצו השופטים על נציגי הפרקליטות להסכים לגישור.

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, התעקש בעדותו כי הייתה פגישה שבה נתניהו הנחה אותו להיטיב עם שאול אלוביץ' ובזק. עם זאת, עדותו במשפט הייתה שונה בחלקים מסוימים ממה שאמר במשטרה. מאז העדות, בהגנת נתניהו סברו כי אפשר לערער על קביעת השוחד בתיק, ומנגד, בפרקליטות סברו כי התיק עדיין חזק ואפשרי להוכיח את קבלת השוחד.

שלב ההוכחות במשפט נתניהו החל באפריל 2021 ומאז נערכו דיונים רבים, בהם העידו רק חלק קטן מהעדים. אפשרות לעסקה הועלתה גם בעבר. בינואר אשתקד נפגש נתניהו עם פרקליטיו בביתו של הסנגור בעז בן צור ברמת גן להתייעצויות קדחתניות על הסדר טיעון. מקורביו של נתניהו אמרו אז כי היו פערים במשא ומתן עם היועץ המשפטי דאז אביחי מנדלבליט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים