שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרמה בממשלה: ראש הממשלה פיטר את שר הביטחון
בעקבות ההצהרה של גלנט אמש לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, פיטר הערב ראש הממשלה את שר הביטחון | לפיד בתגובה: "ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לביטחון מדינת ישראל"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט | צילום: קובי גדעון - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר הערב (יום ראשון) את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו, יממה לאחר שגלנט קרא לעצור את החקיקה המשפטית. נתניהו זימן את גלנט ללשכתו ואמר לו שאין לו אמון בו ועל כן הוא מפטר אותו מתפקידו. ראש הממשלה ציין כי הנאום של גלנט היה ללא תיאום, בשעה ששהה בחו"ל.

בין השמות המועמדים להחליף את גלנט הוא שר החקלאות אבי דיכטר, שהודיע חרף אזהרותיו שיצביע בעד השינויים בוועדה לבחירת שופטים. עם זאת, מועמד נוסף שהוזכר בסביבתו של נתניהו הוא שר הכלכלה ניר ברקת, שגם הוא עדיין מכהן כחבר כנסת.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, גלנט רצה לקרוא לעצירת החקיקה באופן פומבי כבר ביום חמישי בערב, ערב נסיעתו של ראש הממשלה ללונדון. בהמשך שכנע אותו נתניהו שלא למסור הצהרה באותו ערב, למרות זאת, שר הביטחון מסר את הצהרתו במוצאי שבת וחולל סערה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת חריפה על ההחלטה, ואמר כי "פיטוריו של שר הביטחון רק מפני שהתריע על פגיעה בביטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בביטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הביטחון. ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לביטחון מדינת ישראל". עוד אמר לפיד כי "נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, אמר כי "בפנינו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון ישראל. סכנה שהוחמרה. נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון". חבר סיעתו של גנץ, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אמר כי "נתניהו הוכיח שביטחון ישראל לא נמצא בסדר העדיפויות שלו. זה הימור מסוכן על חיי כולנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים