שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דרמה בהמשכים: בני החטוף הגיעו עם מזוודת כופר בתיווך המשטרה, במקום התפתח קרב יריות
החטיפה באתיופיה
ילדיו של החטוף בן ה-79 הגיעו עם כסף במטרה לשלם לחוטפים | המשטרה המקומית הורתה להם להגיע לשטח | ברגע שמסרו את מזוודות הכסף החל קרב יריות
מזוודה, כסף מזומן, נשק | צילום: Mihail Levchuk 1989, שאטרסטוק

משרד החוץ הודיע בשבוע שעבר, כי אזרח ישראלי בן 79 נחטף באתיופיה, כשנסע לקבל טיפול רפואי. שגרירות ישראל באתיופיה והקונסול נמצאו בקשר שוטף עם השלטונות המקומיים וכוחות הביטחון המקומיים, כמו גם עם החוטפים שדרשו כופר של מאות אלפי שקלים. הפרשה הסתבכה כאשר שני בניו של החטוף טסו לאתיופיה עם כסף מתורמים. בשלב הזה, המשטרה המקומית נכנסה לתמונה והחל קרב יריות במקום.

כזכור, מספר ימים לאחר שבמשרד החוץ קיבלו את הידיעה על החטיפה, נבדק החשד שמדובר באירוע מבוים ואף במשטרת ישראל פתחו בחקירה בחשד להונאה. זאת, לאחר שגבר ואישה שנחשדו כחוטפים שוחררו על ידי המשטרה המקומית. דובר המשטרה המקומית מסר כי: "השמועות על חטיפתו של בן ה-79 אינן נכונות, אותם אנשים שמפיצים את הסיפור הזה זורעים בהלה מיותרת".

עוד מבחזית החדשות

ילדיו של הישראלי בן ה-79 זעמו על הרשויות בישראל והבינו שמשרד החוץ מתנער מהם. הם החליטו לטוס לאתיופיה והגיעו לגונדר, שם יצרו קשר עם המשטרה המקומית.

הם הגישו תלונה במשטרה המקומית נגד החוטפים של אביהם, ושם נמסר להם שהם משתייכים לארגון פשע חזק ומקושר. אותו ארגון שלח לשני הבנים הודעות, שבהן נכתב: "אנחנו יודעים איפה אתם, אל תעשו טעויות".

המשטרה המקומית הורתה לבני המשפחה לנהל משא ומתן עם החוטפים שהורו להם להגיע עם מזוודת הכסף ב-3 לפנות בוקר למקום מסוים. השוטרים האתיופים הסתתרו, אך ברגע שחברי ארגון הפשע זיהו את השוטרים הם החלו לירות לעברם, והתפתח קרב יריות במקום.

עוד מבחזית החדשות

השוטרים החלו לרדוף אחר החוטפים, שהשליכו את המזוודה עם הכסף וברחו. בהמשך, ביקשה המשטרה ממשפחתו של החטוף שלא יעזבו את המלון, והצמידו להם אבטחה צמודה. שני הבנים חוששים שיתנקשו בהם, ומצבו של אב המשפחה, שגם הוא נמצא באתיופיה, לא ידוע בשלב זה. בינתיים, בני המשפחה זועקים ומבקשים סיוע מהמדינה.

ביום שלישי שעבר הודיע משרד החוץ על החטיפה, של ישראלי שנסע לגונדר שנמצאת במרחק של כ-400 ק"מ מהבירה אדיס אבבה. בהקלטה ששלח לבני משפחתו נשמע החטוף אומר "אנא עזרו לי אחיי ואחיותיי, חטפו אותי" והוסיף "קחו את מילותיי ברצינות. תראו איך כפתו אותי. אנא עזרו לי" התחנן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים