שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דרמה בגבעת הקפיטול: יו"ר בית הנבחרים לא נבחר בהצבעה ראשונה
הרפובליקנים מהווים רוב בבית הנבחרים, אך בגלל מאבקים פנימיים הם לא מצליחים לבחור את יו"ר הבית | לראשונה מזה כמאה שנה התרחש אירוע מסוג זה
קווין מקארת'י, ניסה ללא הצלחה להפוך ליו"ר בית הנבחרים כבר בסבב הראשון | צילום: MedalCeremony wikipedia

קווין מקארתי, מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, לא הצליח אמש (שלישי) להשיג רוב בשלוש ההצבעות הראשונות על בחירת היו"ר החדש של הבית. היו"ר אמור להחליף את ננסי פלוסי, שהנהיגה את הרוב הדמוקרטי של בית הנבחרים עד בחירות האמצע שהתקיימו בנובמבר. 

בבחירות האמצע הצליחה המפלגה הרפובליקנית להשיב לידיה את הרוב בבית הנבחרים (הבית התחתון של הקונגרס), אך נכשלה בסנאט. מאזן הכוחות הנוכחי בבית הנבחרים הוא 222 רפובליקנים לעומת 212 דמוקרטים. 

עוד מבחזית החדשות

בחירת יו"ר בית הנבחרים בארה"ב היא לרוב סמלית, ומאז 1923 לא קרה מעולם שיושב הראש לא נבחר בסבב ההצבעות הראשון. מקארתי, שהנהיג את הסיעה הרפובליקנית במושב הקודם של הקונגרס ומשמש כמנהיג הסיעה גם כיום, קיווה להיבחר הערב למרות ההתנגדות למינויו בקרב מחוקקים אולטרה שמרנים, הטוענים כי מקארתי מייצג את הממסד, ואינו שמרן מספיק. מקארתי קיבל את תמיכתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אך לפי שעה גם זה לא עזר לו להיבחר. 

בשתי ההצבעות הראשונות קיבל מקארתי 203 קולות, כאשר 19 רפובליקנים הצביעו למחוקקים אחרים ממפלגתם. מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, האקים ג'פריס, הגיע בשתי ההצבעות למקום הראשון עם 212 קולות, אך מאזן הכוחות מונע ממנו לנצח. אחרי השעה 23:00 לפי שעון ישראל, דיווחו כלי התקשורת בארה"ב כי מקארתי נכשל גם בהצבעה השלישית על בחירת היו"ר. ההצבעות צפויות להימשך עד שמועמד אחד יזכה לתמיכתם של 218 מחוקקים לפחות כדי להיות הרוב. לפני ההצבעה הראשונה הדגיש מקארתי שהוא יישאר במרוץ עד שיקבל את מספר הקולות הדרוש לניצחון. 

ג'ים ג'ורדן, אחד המחוקקים השמרנים שמורדים במקארתי, קיבל שישה קולות בסיבוב הראשון. לפני הסיבוב השני, כדי למנוע מבוכה בפתיחת המושב החדש של הקונגרס, הוא קרא לחבריו למפלגה להצביע למקארתי.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים