שיתוף
תגובות
חדשות » דרמה בארה"ב: טראמפ הסגיר את עצמו לרשויות החוק בניו יורק
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ התייצב בבית המשפט במנהטן שם יוגש נגדו כתב אישום פלילי | אירוע היסטורי בארה"ב שגורם לחשש בניו יורק ממהומות ומחאות של תומכיו
טראמפ מגיע לבית המשפט | צילום: לפי סעיף 27א'

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הסגיר עצמו הערב (שלישי) לרשויות החוק בניו יורק ונכנס לבית המשפט במנהטן שם יוגש נגדו כתב אישום. באופן רשמי, טראמפ נמצא עכשיו תחת מעצר וממתין להקראת כתב האישום.

טראמפ יצא בשיירה גדולה ממעונו במגדל טראמפ בשדרה החמישית במנהטן, שם בילה את הלילה, לאחר שהמריא אמש מאחוזתו מאר א לאגו בפלורידה. דקות לפני כניסתו לבית המשפט כתב ברשת החברתית Truth Social: "זה סוריאליסטי, הם עומדים לעצור אותי, לא יאמן שזה קורה באמריקה".

עוד מבחזית החדשות

למרות דיווחים על כוונתו של טראמפ לשאת דברים לפני כניסתו לבית המשפט, הוא לא אמר דבר ורק נופף באגרופו בפנים רציניות. רבים ממקורביו הזהירו אותו שדברים כאלה עלולים לפגוע בו מבחינה משפטית, והוא צפוי לשאת דברים הלילה, לאחר חזרתו לפלורידה. בבית הלבן הבהירו: העמדתו לדין של טראמפ "אינה בפוקוס" של הנשיא ביידן.

בארצות הברית מתייחסים לפרשה כדרמה של ממש, מכיוון שטראמפ הוא הנשיא הראשון, לשעבר או מכהן, שמוגש נגדו כתב אישום. לפתחו עומדים ארבע פרשות משפטיות שונות, בתוספת חשד למעורבות באירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021, מעורבות לכאורה בניסיון הטיית הבחירות בג'ורג'יה וכן פרשת המסמכים המסווגים שנמצאו במעונו.

על פי הדיווחים השונים, טראמפ צפוי לעמוד בפני 34 אישומים שונים הקשורים בין היתר להונאה עסקית. בימים האחרונים תקף הנשיא לשעבר את התובע המחוזי אלווין בראג, וטען כי הוא פועל ממניעים פוליטיים.

לפני שהוא יצא לבית המשפט, ביקש טראמפ לשנות את מיקום הדיון מבית המשפט במנהטן לבית המשפט ברובע סטייטן איילנד בניו יורק. לטענתו, מדובר במשפט "פוליטי", והוא טען ברשת החברתית Truth Social כי באזור מנהטן נרשם פחות מ-1% של מצביעים רפובליקנים מה שלטענתו צפוי להשפיע על תוצאות המשפט.

בארה"ב קיים חשש לא מבוטל ממהומות נרחבות של תומכי טראמפ בסביבות בית המשפט, שיבקשו לשבש את האירוע, שנתפס אצל רבים מהם כניסיון פוליטי לטרפד את קמפיין הבחירות שלו לנשיאות בשנה הבאה. ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס אמר אתמול כי אין איומים קונקרטיים, אך הבהיר כי תהיה אפס סובלנות לכל גילוי של אלימות וונדליזם. שעות ארוכות לפני תחילת הדיון והגעתו של טראמפ התייצבו אלפים מתומכיו של טראמפ, שביקשו לתמוך בו הערב.

על רקע הסערה בעניינו של טראמפ, פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס סקר שבו היו לטראמפ 48% תמיכה בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית – 4% יותר מאותו סקר לפני שבועיים. מושל פלורידה רון דסנטיס, מועמדו הבולט ביותר, הגם שטרם הכריז רשמית על מועמדותו, זכה ל-19% בלבד. בנוסף, צוות הקמפיין של טראמפ הודיע אתמול שב-48 השעות שלאחר ההודעה על הגשת כתב האישום נגדו גויסו כ-5 מיליון דולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים