שיתוף
תגובות
חדשות » דרמה בארה"ב: גיוס כללי במשטרת ניו יורק לאחר כתב האישום שהוגש נגד טראמפ
סיקור נרחב
משטרת ניו יורק הודיעה לכל השוטרים להתייצב לעבודה היום עם מדים, מחשש למהומות של תומכי טראמפ לאחר ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום
דונלד טראמפ | צילום: lev radin

עקב חשש למהומות אלימות לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הודיעה משטרת ניו יורק על גיוס כללי. כל השוטרים, ללא קשר לתפקידם או דרגתם, התבקשו להתייצב הבוקר (שישי) בתחנות המשטרה בניו יורק על מנת להיות בכוננות מפני מהומות אפשריות.

העיתונאי לענייני משטרה של CNN ג'ון מילר תיאר את הדרמה: "לפני כמה רגעים, יצאה הוראה לכל מפקדות משטרת ניו יורק שכל אנשי השירות, לא משנה מה דרגתם או תפקידם, יופיעו מחר במדים. ברור שמשטרת ניו יורק מתכוננת לכל האפשרויות שלה במקרה והם יצטרכו לגייס מספר רב של שוטרים. כרגע בזמן שהם סורקים את המצב הם לא רואים שום תוכניות להפגנות גדולות, אבל זה יכול להשתנות בן לילה מכיוון שהחדשות האלה טריות מאוד".

עוד מבחזית החדשות

כוחות משטרה גדולים יוצבו הבוקר גם בכניסה לתביעה המחוזית של מנהטן ולבית המשפט העליון בניו יורק, מחשש כי תומכי טראמפ ינסו לפרוץ למקום בדומה לאירועי הקפיטול לפני שנתיים.

הכוננות הגבוהה של משטרת ניו יורק מגיעה בעקבות ההחלטה של חבר המושבעים הגדול של מנהטן להצביע אמש בעד הגשת כתב אישום נגד טראמפ.

ההחלטה הפכה את טראמפ לנשיא לשעבר הראשון של ארה"ב, שעמד אי פעם בפני אישומים פליליים ואולי אף בפני עונש מאסר בפועל. על פי דיווחים, מכתב האישום עולה כי טראמפ יעמוד לדין על יותר מ-30 סעיפים הנוגעים להונאה. יתר כתב האישום נותר חסוי.

טראמפ הגיב בחריפות לכתב האישום ואמר כי: "מדובר ברדיפה פוליטית והתערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה. מהרגע שירדתי במדרגות במגדל טראמפ, ועוד לפני שהושבעתי לנשיא ארצות הברית, הדמוקרטים השמאליים הרדיקליים ביצעו נגדי ציד מכשפות. הדמוקרטים שיקרו, רימו והתנהלו באובססיה כדי לנסות "להפיל את טראמפ", אבל עכשיו הם עשו את הבלתי מתקבל על הדעת, הפלת אדם חף מפשע לחלוטין במעשה של התערבות בוטה בבחירות".

"אף פעם בהיסטוריה של האומה שלנו זה לא נעשה", הוסיף טראמפ, "הדמוקרטים רימו אינספור פעמים במהלך עשורים, אבל הפעלת הנשק של מערכת המשפט שלנו כדי להעניש יריב פוליטי, שהוא במקרה נשיא ארצות הברית וללא ספק המועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות, מעולם לא קרה לפני כן".

טראמפ אף פתח קמפיין גיוס תרומות עבור סיוע במימון ההגנה המשפטית שלו, וכתב לתומכיו: "אנא תרמו כל סכום שיתאפשר לכם כדי להגן עלינו מפני ציד המכשפות הבלתי נגמר הזה".

אלינה האבה, עורכת דינו של טראמפ, פרסמה הצהרה לאחר הודעת חבר המושבעים בניו יורק, ובו כתבה: "נשיא לשעבר, מועמד בהווה וידידי הנשיא דונלד ג'יי טראמפ הוא קורבן של גרסה מושחתת ומעוותת של מערכת המשפט וההיסטוריה האמריקאית. הוא יזכה לצדק".

עורכי הדין שייצגו את טראמפ בחקירת חבר המושבעים בניו יורק פרסמו הצהרה משותפת: "נגד הנשיא לשעבר טראמפ הוגש כתב אישום. הוא לא ביצע שום פשע. אנו נילחם בתוקף בתביעה הפוליטית הזו בבית המשפט".

עוד מבחזית החדשות

רפובליקנים בכירים בקונגרס התייצבו מאחורי טראמפ לאחר ההודעה הדרמטית, כאשר אליז סטפניק, חברה בהנהגת הבית הרפובליקני, כינתה את כתב האישום "ציד מכשפות פוליטי" וכן "יום אפל לאמריקה". ריק סקוט, סנטור מפלורידה, כינה את כתב האישום "נקמה פוליטית נגד טראמפ", והסנאטור הרפובליקני טד קרוז מטקסס אמר כי "ישנה הסלמה קטסטרופלית בנשק בו משתמשת מערכת המשפט".

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ, פרסם הודעה ומסר כי "לראשונה בהיסטוריה של ארצנו, נגד נשיא (נוכחי או לשעבר) של ארצות הברית הוגש כתב אישום. אני לא מתגאה בהוצאת הצהרה זו ומבקש להזכיר לכולם גם את חזקת החפות. כתב האישום של היום אינו סוף פסוק, אלא מדובר רק בהתחלה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. חבל שאין יועץ משפטי לתקוע לו באסיפ. התרומות למשפטו, כנראה ארצות הברית אינו דמוקרטיה אמיתית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים