שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דרמה באיראן: התפטר מזכיר המועצה לביטחון לאומי
עלי זמח'אני שעמד בראש המועצה העליונה לביטחון לאומי, סיים את תפקידו ובמקומו מונה עלי-אכבר אחמדיאן שמכהן כראש המרכז ללימודים אסטרטגיים במשמרות המהפכה
עלי-אכבר אחמדיאן | צילום: תקשורת איראנית

עלי שמח'אני, מי שכיהן במשך כעשור בתפקיד מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עזב הבוקר (שני) את תפקידו באופן רשמי. במקומו מונה עלי-אכבר אחמדיאן, ראש המרכז למחקרים אסטרטגיים במשמרות המהפכה וחבר "המועצה לקביעת האינטרס של המשטר" שכיהן בעברו כמפקד חיל הים וראש המטה של משמרות המהפכה.

שמח'אני נחשב במשך שנים כאחד הגורמים המדיניים-ביטחוניים הבכירים ביותר בטהראן, ומקורב למנהיג העליון עלי ח'אמנהאי. בתקופה האחרונה הוא הוביל שורת מהלכים מדיניים בעלי חשיבות רבה, כמו הסכם חידוש היחסים עם סעודיה בתיווכה של סין, וחידוש היחסים המדיניים עם איחוד האמירויות. גם שמח'אני כיהן בעבר כמפקד חיל הים של משמרות המהפכה וכשר ההגנה האיראני.

עוד מבחזית החדשות

כבר אתמול בערב נפוצו דיווחים לא רשמיים ושמועות שונות באיראן על אפשרות עזיבתו של שמח'אני את התפקיד. הוא עצמו צייץ בטוויטר קטע משיר פרסי, שרמז לרבים על האפשרות שיעזוב. הבוקר התקבל לכך אישור רשמי, ומיד מונה לו מחליף חדש בתפקיד על ידי הנשיא אברהים ראיסי.

המזכיר החדש, אחמדיאן, בן 62, החליף בעבר את שמח'אני בתפקיד מפקד חיל הים של משמרות המהפכה. והוא נתון לסנקציות נרחבות של ארה"ב, בריטניה והאו"ם, בין היתר על חלקו בתוכנית הגרעין של איראן. הוא מחזיק בתארי דוקטורט ברפואת שיניים ובניהול אסטרטגי.

תפקיד מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן נחשב לתפקיד בכיר במיוחד, וקשור בהתוויית מהלכים מדיניים וביטחוניים.

מינויו של אחמדיאן זכה לאישורו של המנהיג ח'אמנהאי, ועשוי להצביע על הסלמה בקו המדיני שמעוניינים לקדם בטהראן. שמח'אני, על אף שאינו נחשב מתון, היווה את השריד האחרון בצמרת המשטר לממשלו של הנשיא הקודם חסן רוחאני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים