שיתוף
תגובות
חדשות » דרמה אנושית: הסטודנט הערבי שמצא את הנעדר הישראלי בירדן
הסטודנט שמצא את שלום רוטבן בבית החולים בירדן שחזר איך הצליח לתקשר איתו ולשכנע אותו לשתף פעולה כדי לחזור הביתה "כמו בסרטים, הוספנו 20 שנה לחיים של אמא שלו"
תגיות: ,
שלום רוטבן | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

מוחמד נסאסרה שיחזר בשיחה מרגשת עם כאן חדשות את המסע להחזרת שלום רוטבן מירדן למשפחתו. הוא סיפר ששלום לא הסכים לדבר, ואז הוא אמר לו "אני מחזיר אותך הביתה רק תשתף איתי פעולה, אם לא תדבר אתה תישאר פה עד שתמות". הוא סיפר ששלח הודעת וואטסאפ לאימו של שלום ואחר כך התקשר אליה בשיחת וידאו ונתן לה ולשלום לראות זה את זו, מה שגרם לשניים לפרוץ בבכי. הוא מספר שזה היה ממש "כמו בסרטים, הוספנו 20 שנה לחיים של אמא שלו".

משרד החוץ פרסם ציוץ בטוויטר במטרה להודות לכל מי שסייע בהשבתו של שלום רוטבן מירדן, אך ספג ביקורת על כך שטעה בשם הסטודנט לסיעוד כאמל א-טלאקאת שהצליח לתקשר עם רוטבן בבית החולים בעמאן וליצור קשר עם משפחתו. בציוץ נכתב: "שר החוץ הנחה להעניק תעודת הוקרה מיוחדת בשם משרד החוץ למוחמד אלנסאסרה, הסטודנט לסיעוד שזיהה לראשונה את שלום רוטבן ויצר קשר עם הרשויות". למרות זאת, כתבו במשרד החוץ, אין כאן בלבול של משרד החוץ. הכוונה היא לסטודנט נוסף לסיעוד, שהיה דומיננטי יותר בסיוע לנעדר, מוחמד אלנסאסרה, שאיתר את שלום ראשון ופעל רבות כדי לברר את זהותו.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, יממה קודם כן, ספר ביקורת גם שר החוץ אלי כהן , לאחר שהודה בציוץ בטוויטר לכל הגורמים שסייעו בהבאתו של רוטבן ולא הזכיר את א-טאלאקאת. "אני מודה לקונסולית ברבת עמון גלי יצחק, ולמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ שעסקו בנושא במהלך הימים האחרונים, ופעלו ביעילות ומהירות על מנת להפגיש בין שלום לאימו כבר לפני החג. תודה מיוחדת גם לנשיא הרצוג על מעורבותו לפתרון".

רוטבן בשנות ה-20 לחייו, תושב קרית מלאכי, בן למשפחה מחסידות חב"ד, אובחן עם פוסט טראומה אחרי שרקטה נפלה סמוך לביתו במבצע עמוד ענן. לפני שנתיים נעלם רוטבן וביום חמישי האחרון, ערב חג השבועות החוזר למשפחתו לאחר שאותר בבית חולים בירדן כשהוא בריא ושלם.

רוטבן אותר על ידי ערבי ישראלי שעבד בבית החולים וגילה אותו במפתיע. לפני מספר ימים הוא נמצא לצד הדרך בעמאן, ופונה לבית החולים. א-טלאקאת, צעיר מערערה בנגב שלומד סיעוד בירדן, ניסה לדובב את רוטבן. הוא לקח דף ועט וכתב לו בעברית. שלום הגיב ורשם את מספר הטלפון של אימו וכך כאמל יצר קשר עם בני משפחתו.

אליעזר, אביו של שלום, סיפר בריאיון ל"כאן חדשות": "תמיד היינו אופטימיים. אין כזה דבר שנתייאש. אמרנו, עד שלא נמצא אותו אנחנו לא נשקוט, לא נעזוב את זה. זה בן-אדם שנולד מחדש. תודה על הנס שהקדוש ברוך הוא עשה לנו, ותודה לכל הגורמים הרלוונטיים שעזרו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים