שיתוף
תגובות
חדשות » דרכי בני ברק אבלות: מיטת מרן ראש הישיבה זצוק"ל הגיעה להיכל הישיבה
היערכות שיא בבני ברק לקראת צאת מסע הלוויתו של מרן ראש הישיבה מגבעת הישיבה | המונים עושים דרכם בשעה זו לבני ברק מכל רחבי הארץ
מרן הגרי"ג אדלשטיין | צילום: באדיבות המצלם

בשעה 13:00 בצהריים הובאה מיטתו של מרן ראש הישיבה להיכל ישיבת פוניבז' משם יצא מסע הלוויה בשעה 15:30 בצהריים, לבית החיים פוניבז' בבני ברק. ביטול מלאכה הוכרז על ידי רבני העיר בני ברק. בהיכל הישיבה הוצאו כל הספסלים ונרות הודלקו במקום לצד ספריו שהוצבו על מקומו בישיבה.

המיטה בהיכל הישיבה | צילום: לפי סעיף 27א'

המיטה יוצאת מבית החולים | צילום: לפי סעיף 27א'

בישיבת היערכות לקראת ההלוויה הוחלט כי המיטה תהיה באמבולנס של "הצלה" מלווה על ידי האח של גדולי ישראל יו"ר הצלה ר' אושי שלומוביץ שטיפל במסירות בראש הישיבה זצ"ל.

יו"ר ארגון הצלה הרב אושי שלומוביץ ספד: "פטירתו של מרן זצוק"ל, היא אבידה קשה לארגון ולמתנדביו. זכינו להסתופף בצילו של מרן ראש הישיבה, לשמוע את עצותיו ולהתברך על פועלנו בדקדוק ההלכה ובהקפדה יתירה על הלכות שבת במצבי חירום. מי יתן לנו תמורתו".

"מרן ראש הישיבה היה לנו למורה דרך ולאבא בכל דבר ועניין. עשינו כל שביכולתנו בכדי לסייע למרן. זו אבידה בלתי נתפסת, ברוך דיין האמת."

מנכ"ל ארגון הצלה הרב יעקב יוזעף אמר לקראת מסע ההלוויה: "בתחושת אחריות וכאב על אבדן מנהיג הדור, לקחנו על כתפנו בתיאום ובשיתוף עם מד"א, את האבטחה הרפואית. נבקש מהציבור שלא להיכנס כלל למקומות דחק ולהקפיד על שתייה מרובה. אנו מתפרסים עם מאות מתנדבים תוך שאנו מקווים ומייחלים שכלל המלווים ישובו לביתם בשלום".

לקראת מסע ההלוויה התעוררה שאלה היכן לקבור את מרן ראש הישיבה, האם בקברי אבותיו ברמת השרון או ליד רעייתו הרבנית ע"ה שנפטרה לפני עשרים שנה וטמונה בבית החיים פוניבז' בבני ברק. הגר"ד לנדו הכריע כי כי מרן הגרי"ג אדלשטיין יקבר בבית החיים פוניבז'.

בהוראת ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן ילדי התת"ים מעל גיל תשע ישתתפו בלוויה ואין לקיים לימודים אחר הצהריים. בהוראת הגרב"מ אזרחי אברכי הכוללים ובחורי הישיבות מכל רחבי הארץ וילדי התתי"ם מכיתה ה' ישתתפו בהלוויית מרן ראש הישיבה.

עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין הזהיר מפני אסונות ואמר: נאמר במסכת כתובות דבההוא יומא דאשכבתיה דרבי, נפקא בת קלא ואמרה כל דהוה באשכבתיה דרבי מזומן הוא לחיי העולם הבא, וכמבואר שם בתוס' דהכוונה בלא דין ובלא ייסורים. וכעין זה ניתן להמליץ על מרן זצ"ל שהיה כעין "רבינו הקדוש" של דורנו אנו, שכל מי שישתתף בהלווייתו יזכה למעין אותה דרגה. ולכן ראוי לכל מי שיכול להשתתף בלוויה. כמו כן הנשים המשתתפות יזהרו מאד לעמוד בנפרד, שלא יהיה תערובת, שלא יצא שכרן בהפסדן".

הרב ישראל מאיר לאו ספד למרן ראש הישיבה ואמר כי: "עד יומו האחרון הוא הצליח להעביר שיעור יומי בישיבה של 150 נערים. בלי נייר ובלי כלום, רק מזיכרונו הנפלא. מי שמע על כזה דבר בגיל 100? עשה הכול בעדינות ובצניעות, קשה להאמין שאדם אנושי הצליח להתגבר על מגבלות הגיל ככה"


הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים