שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרישה לפרץ ושמולי: "התפטרו מהממשלה"
מיכאלי מסתערת
יו"ר העבודה החדשה דורשת משני שרי מפלגתה לפרוש מממשלת נתניהו. מיכאלי מתכוונת להכריח אותם לפרוש במידה ויסרבו לעשות זאת. היא גם מנהלת מגעים עם חולדאי
עמיר פרץ במליאת הכנסת | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה החדשה, ח"כ מרב מיכאלי, הודיעה הערב (שני) לשרי מפלגתה, עמיר פרץ ואיציק שמולי כי עליהם לפרוש מהממשלה. לדבריה, "מפלגת העבודה עוזבת את ממשלת נתניהו-גנץ המושחתת. הודעתי לפרץ ושמולי שעליהם להתפטר מהממשלה לאלתר. מפלגת העבודה מתחילה מחדש".

בין כך, מיכאלי מתכוונת לכנס בקרוב את ועידת העבודה, ואם פרץ ושמולי לא יפרשו מהממשלה, היא תעביר החלטה בוועידה שתחייב אותם לעשות זאת. פרץ ושמולי הצטרפו לממשלה בראשות בנימין נתניהו בחודש אפריל האחרון למרות ההתחייבויות שלהם לא לעשות זאת במהלך מערכות הבחירות השניות והשלישיות. מיכאלי התנגדה נחרצות להצטרפות ונשארה בחוץ ופעלה במעמד מיוחד באופוזיציה.

עמיר פרץ מכהן כשר הכלכלה והתעשייה ואיציק שמולי מכהן כשר הרווחה והשירותים הכלכליים. בעוד פרץ הודיע כי הוא לא מתכוון להתמודד בבחירות לכנסת הבאה, שמולי לעומת זאת החליט כן להתמודד, אך יפרוש ממפלגת העבודה ויחבור למפלגת כחול לבן.

לסיטואציה הזאת היה תקדים במפלגת העבודה; ב-2005, עת נבחר פרץ לראשות מפלגת העבודה בפעם הראשונה, ההחלטה הראשונה שקיבל הייתה על פרישת המפלגה מממשלתו של אריאל שרון, וכך הוא התמנה ליו"ר האופוזיציה.

בתוך כך, מיכאלי התייחסה הערב גם לאפשרות של חיבורים בגוש המרכז שמאל. בריאיון לכאן 11 אמרה מיכאלי כי שוחחה הבוקר עם ראש עיריית תל אביב ויו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי, וכי סיכמו שיתחילו לקיים מגעים. "כל מי שירצה לדבר אני אשמח לדבר איתו, אבל את גנץ אני לא יכולה לקחת בחשבון. יש אנשים שהפנו עורף להבטחות הכי בסיסיות שלהם לבוחרות ולבוחרים", הוסיפה.

מוקדם יותר הערב, הודיע יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ רם שפע, כי הוא מתפטר מתפקידו בוועדת החינוך וכי בכוונתו להתמודד בפריימריז לרשימת מפלגת העבודה. ח"כ שפע עזב לפני כחודש את מפלגת כחול לבן, לאחר שהצביע עם חברי כנסת נוספים ממפלגתו נגד הסכם הפשרה עם הליכוד, מה שהביא להקדמת הבחירות.

הפריימריז לרשימת המפלגה לבחירות 2021 יתקיימו בעוד שבוע, 1 בפברואר. שפע מנסה להצטרף למפלגת העבודה, על רקע ניצחונה של מרב מיכאלי שזכתה אמש בפריימריז לראשות המפלגה ברוב של 77%.

"הממשלה הזו שכחה את תפקידה כלפי הציבור, לכן הצבעתי בעד הפלתה", אמר שפע. "כעת, אפעל בכל כוחי כדי להוביל לשינוי אמיתי שכל כך נחוץ למדינה שלנו. "מתוך כך, החלטתי לרוץ בבחירות לרשימת העבודה במטרה להצטרף לחברתי מרב מיכאלי, יו"ר המפלגה, ולקדם את התחדשות המחנה הדמוקרטי והליברלי בישראל. מרב היא מנהיגה אמיצה, ערכית ונחושה ויהיה לי הכבוד להצטרף אליה לרשימה שלא רק מדברת על דמוקרטיה, אלא מקיימת אותה הלכה למעשה".

שפע הוסיף: "אני שמח, נרגש וחדור מטרה להצטרף לבית פוליטי שמרגיש כמו בית. מחנה המרכז-שמאל זקוק להתחדשות, התעוררות ותעוזה. זה אפשרי ואני גאה לקחת בכך חלק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים