שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » דירות חדשות יחויבו להציג דירוג אנרגטי: יחסוך 30% מהצריכה
לפי התיקון של צו המכר, שיכנס לתוקפו השבוע, על יזם הפרויקט להציג את דירוג האנרגיה במעמד רכישת דירה חדשה | הדירוג יגרום ליזמים לבנות איכות דיור טובה יותר
פרויקט נדל״ן | צילום: CBS

על פי תיקון צו המכר החדש, שנכנס לתוקפו השבוע, יחויבו דירות חדשות בהצגת דירוג אנרגטי, שיאפשר לרוכשים לדעת מראש האם הדירה כדאית מבחינה אנרגטית, כמו גם להבין את פוטנציאל החיסכון האפשרי. כ-30% מצריכת החשמל בישראל מגיעה מבנייני מגורים, ובנייה יעילה בצריכת אנרגיה יכולה לחסוך לדיירים כסף רב.

את התקנות יזם משרד האנרגיה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבינוי והשיכון. בכך מצטרפת ישראל לעוד 27 מדינות של האיחוד האירופי, שבהן קיימת חובה דומה שנקבעה בחקיקה.

עוד מבחזית החדשות

התקנות נועדו לקבוע דירוג אנרגיה ליחידות דיור ומחייבות את היזמים להציג את הדירוג במעמד רכישת דירה חדשה. במסגרת התקנות, על היזם לדווח על הדירוג למערכת ממוחשבת של משרד האנרגיה. מהלך זה נועד לקדם חיסכון והתייעלות בצריכת האנרגיה בתחום הבנייה, ולשקף לרוכשי הדירה את צריכת האנרגיה העתידית של הדירה אותה הם רוכשים.

דירוג האנרגיה של יחידת הדיור מבטא את רמת התכנון של מרכיבי המעטפת ומרכיבים נוספים במבנה, על פי האזור האקלימי שבו נמצאת הדירה. התקנות עוסקות, בין היתר, בתכנון מבנים בצורה מיטבית לצריכת חשמל עתידית, כאשר הדירוג משקלל את הבידוד התרמי של הבניין, גודל החלונות בדירה, איכות הזכוכית, מיקום המבנה ויכולת הניצול של אור השמש. דירוג גבוה יכול לחסוך כ-30% מצריכת האנרגיה בדירה על סעיף חימום וקירור.

רון אייפר, מנהל חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה אמר בתגובה כי "הדירוג יסייע להשוות את צריכת האנרגיה של דירות בצורה פשוטה ויעילה ויצביע גם על איכות דיור טובה יותר, הבאה לידי ביטוי בתאורה טבעית ואוורור טובים יותר".

האדריכל רן אברהם, מנהל אגף בנייה ירוקה, תקינה ותיווי במשרד להגנת הסביבה אמר כי "הצגת תווית דירוג אנרגיה לדירות בשילוב בנייה ירוקה תאפשר לישראל ולציבור לחסוך בצריכת החשמל ובצורך שבייצורו באופן שיסייע להפחתת פליטות גזי החממה של סקטור המבנים".

עוד מבחזית החדשות

עמית גריידי, ממונה חוק במכר במשרד הבינוי והשיכון אמר כי "שיתוף פעולה עם משרדי האנרגיה והגנת הסביבה הביא לתיקון נכון של מפרט חוק המכר, שיביא מידע חשוב לקראת רכישת דירה חדשה ויעזור לרוכש לקבל החלטה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים