שיתוף
תגובות
חדשות » דיווח: תוכניתם הזדונית של המחבלים הפקיסטנים לפגוע בבית חב"ד באתונה
התקשורת היוונית מדווחת כי שני המחבלים שתכננו פיגוע בבית חב"ד באתונה הם חיידר וחוסיין, אזרחים פקיסטנים ששהו כשב"חים ועבדו בחקלאות
הפקיסטנים שנעצרו ביוון

ביוון דווח הערב (רביעי) על זהות השניים שנעצרו אתמול בחשד לתכנון פיגוע נגד ישראלים בבית חב"ד באתונה. אחד המחבלים, חיידר, בן 27, התגורר באי זקינטוס, ואילו המחבל השני, שזוהה בתור חוסיין (29), התגורר בספרטה. השניים שנעצרו שהו ביוון באופן בלתי חוקי, ועבדו בחקלאות.

עוד דווח כי חיידר נעצר בזקינטוס לפני כחודש, במהלך פשיטה על ביתו בשעה 05:30 בבוקר. לפי הדיווחים, אנשי היחידה ללוחמה בטרור ביוון פרצו את דלת ביתו אחרי מספר ימי מעקב.

עוד מבחזית החדשות

עוד דווח כי שני הפקיסטנים ממוצא איראני, התכוונו לבצע את הפיגוע בהנחיית כוח קודס של משמרות המהפכה במסעדה הכשרה השוכנת בבית חב"ד. על פי הידוע, השניים שכרו דירה בשכונת אומוניה ומשם יצאו לבחון את מסעדת "גוסטיו". השניים, ששהו ביוון כשוהים בלתי חוקיים בחמש השנים האחרונות, היו אמורים לקבל בין 10 ל-15 אלף דולר על כל ישראלי שירצח.

התכנון היה לבצע את הפיגוע ככל הנראה במהלך חג הפסח, אז המקום שהינו אחת מהמסעדות הכשרות היחידות באתונה, עמוס בתיירים ישראלים ושוהים בו לעיתים 50 איש. בחקירתם אמרו השניים כי, המפעיל האיראני הורה להם בהודעה: "תהרגו שניים, תהרגו שלושה, תהרגו כמה שיותר". עם זאת, בין המזימה לבין הביצוע היה פער גדול, שכן שני המחבלים, שקיבלו את ההנחיות מאיראני שנדרש למעצר וגדל איתם באותה שכונה בפקיסטן, לא ידעו כיצד להשיג נשק. עובדת היותם חסרי מסמכים הקשתה עוד יותר, ולפיכך הם תכננו לבצע את הפיגוע באמצעות פיצוץ גז.

שליח חב"ד באתונה, הרב מנדל הנדל, סיפר הבוקר ל-ynet כי שמע על הפיגוע לראשונה אתמול, יחד עם שאר הציבור. "ברוך השם ששומר עלינו תמיד והרשויות מאבטחות אותנו לאורך כל השנה. אנחנו מקווים שיהיה רק טוב", אמר. הרב הנדל תיאר כי "אנחנו לוקחים את האבטחה ברצינות לאורך כל השנה, למרות שאתונה היא מקום מאוד שקט ורגוע ואין התראות ספציפיות, אבל אנחנו תמיד מאוד מוכנים, גם עם אמצעי הגנה פיזיים וגם עם אבטחה. תמיד. אז כמובן שאירוע כזה מפתיע, אבל שוב ברוך השם שזה סוכל בשלב מאוד מוקדם".

שגריר ישראל ביוון, נעם כץ, אמר כי "היחסים החזקים בין ישראל ליוון אפשרו לנו לסכל את הפעולות". עוד אמר כ כי: "היחסים בינינו מצוינים וזה משתקף גם בתיירות וגם וביכולת של שירותי המודיעין לסכל את האירוע. שירותי הביטחון כאן, מהמשטרה ועד המודיעין היווני, עובדים בשיתוף פעולה מלא איתנו".

כץ תיאר כי "הדיווח יצא אתמול בערב בזמן שהייתי באירוע גדול מאוד של לשכת המסחר בנוכחות שרים יוונים, וזה הפך מיד לנושא חדשותי בוער". השגריר אמר כי "איראן היא מנוע טרור ברחבי העולם והמזרח התיכון בפרט, וטוב שיש לנו יחסים חזקים שמאפשרים לנו לסכל את הפעולות שלה", אך קרא לאזרחים בשתי המדינות: "החיים נמשכים, גם לישראלים וגם ליוונים, למרות שתמיד כדאי להיות דרוכים ומוכנים".

ראש המוסד לשעבר דני יתום אמר כי "שיתוף פעולה כזה בין מדינות מתחיל בכך שחולקים מודיעין. זה לא רק ישראל-יוון, אלא עם הרבה מדינות אחרות. ברגע שיש מידע שייתכן ויהיה פיגוע, אז אם לישראל יש מידע – היא מעבירה אותו. רק שיתוף פעולה כזה בתחום המודיעין יכול לעמוד כמו חומה כדי להגן על אינטרסים ישראלים ומדינות אחרות". יתום ציין גם הוא כי "הטרור הוא גלובלי, ואיראן מנסה לשלוח את ידיה הארוכות לכל מדינה ומקום".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים