שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח: משאית נשק נוספת הותקפה בגבול סוריה-עיראק
ערוץ "אל-חדת" דיווח על משאית נוספת שהותקפה בגבול סוריה-עיראק | ארגון אופוזיציה סורי עדכן על 10 הרוגים בתקיפה אמש
6 משאיות הושמדו בעקבות התקיפה | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א

ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח היום בצהריים (שני) על תקיפה נוספת של משאית בגבול עיראק-סוריה. הפעם, כך נטען על ידי המרכז הסורי למעקב זכויות אדם, הותקפה משאית דלק אחת שנשאה אמצעי לחימה איראני. על פי דיווחים מדובר בתקיפה נוספת שבוצעה על אדמת סוריה, על ידי כלי טיס לא ידוע.

על פי הדיווחים, בתקיפה נהרג אדם אחד, בנוסף לעשרה הרוגים בתקיפה אמש נגד שיירת משאיות שחצתה את הגבול והותקפה מהאוויר.

עוד מבחזית החדשות

בבוקר עדכן מרכז המעקב אחר זכויות אדם על שבעה הרוגים בתקיפה אמש, שאינם אזרחים סורים. מאז עלה מניין ההרוגים בתקיפה ל-10. במרכז טוענים ש"התקיפה בוצעה על ידי ישראל או כוחות הקואליציה". כלי תקשורת ערביים ואיראניים דיווחו אמש על התקיפה, ולפי דיווחים שונים, מדובר במשאיות קירור ששייכות למיליציות הפרו-איראניות שפועלות במדינות.

התקיפה התרחשה סמוך לעיירה אל-בוכמאל, במחוז דיר א-זור. כלי התקשורת השונים הדגישו כי התקיפה התרחשה רק אחרי ששיירת המשאיות חצתה מעיראק לשטח סוריה. ברשת אל-ערבייה דווח כי באזור נשמעו לפחות שלושה פיצוצים חזקים. "מדובר בשיירה של 25 משאיות, שעברה לשטח סוריה", דווח. "המטוסים שתקפו ירו ירי אזהרה לעבר השיירה כדי שהנהגים יברחו, ולאחר מכן השיירה הותקפה".

לפי מרכז המעקב, כטב"מים שנראים כשייכים לכוחות הקואליציה נצפו באזור התקיפה. המרכז ציין כי שש משאיות מתוך השיירה כללו נשק והושמדו בתקיפה, כמו כן, דיווחו כי "מי שהיה בהן נפגע". לטענת המרכז שלשום חצו את הגבול משאיות קירור בשירות חיזבאללה,כשהן עמוסות באמל"ח, פרקו את המטען בסוריה וחזרו לעיראק.

עוד מבחזית החדשות

לעת עתה לא ייחסו גורמים רשמיים בסוריה את התקיפה לישראל, אך מדובר באזור שידוע כמקום שחיל האוויר פעל בו בשנים האחרונות. רק בחודש דצמבר האחרון אישר הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בקולו כי ישראל תקפה בנובמבר שיירה של 25 משאיות באותו אזור בגבול סוריה-עיראק. "יכולנו לא לדעת לפני כמה שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה", אמר. "יכולנו לא לדעת מה יש בה ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות, זו המשאית. משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח".

מעבר הגבול באל-בוכמאל נחשב למסדרון הנשק היבשתי בין איראן לסוריה ולבנון ולים התיכון. על פי דיווחים שונים, באזור אירעו מספר תקיפות נגד שיירות המזוהות עם איראן או עם המיליציות הפרו-איראניות בשנים האחרונות. חלק מהתקיפות יוחסו לישראל, וחלקן יוחסו גם לארה"ב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים