שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח כוזב על פיצוץ בפנטגון, באמצעות תמונת AI גרמה לצניחה דרמטית בבורסה בארה"ב
דיווח כוזב באמצעות תמונה מפוברקת על פיצוץ בפנטגון נפוץ אתמול ברשת הטוויטר וגרם לפאניקה | הדיווח התפשט גם בקרב כלי תקשורת שנחשבים אמינים
הפנטגון

פאניקה גדולה נרשמה אתמול (שני) בארה"ב, לאחר שחדשות מתפרצות בטוויטר פברקו דיווח על פיצוץ סמוך לפנטגון. הדיווח, שהופץ על ידי חשבונות לא רשמיים, זכה לתהודה רחבה ודווח גם בשורת כלי תקשורת אמינים.

חשבון הטוויטר שהתחזה לחשבון של רשת החדשות בלומברג, שהינו בעל וי כחול שאמור להעיד על אמינות המקור, דיווח על כך לראשונה בשעות אחר הצוהריים. בתוך זמן קצר התפשט הדיווח וקיבל הדהודים משורת חשבונות מוכרים, ומשם הדרך לאתרי החדשות הייתה קצרה.

עוד מבחזית החדשות

זמן קצר לאחר פרסום שטף הדיווחים הודיעו בפנטגון שלא היה שום פיצוץ ואין מה לדאוג. בחינה מדוקדקת של התמונה גילתה שהיא נערכה באמצעות תוכנת בינה מלאכותית (AI). ההערכה המרכזית היא שהתמונה והדיווח השקרי פורסמו במכוון על ידי חשבונות טוויטר של גורמים פרו רוסיים, שעשו זאת במטרה ברורה לפגוע בארה"ב

ואכן, נתוני הבורסה בארה"ב הראו כי מייד לאחר הדיווח על הפיצוץ, חלה צניחה דרמטית במצב המניות. ההערכה היא כי הנזק שנגרם באותו רגע מסתכם בכמה מאות מיליוני דולרים.

בעבר הייתה שמורה זכות הוי הכחול, שהעידה על מהימנות המקור רק לעיתונאים, אנשי תקשורת, גופים רשמיים וכלי תקשורת. כיום, תחת בעלותו של איש העסקים אילון מאסק, החלה טוויטר לאפשר להשיג וי כחול לחשבון תמורת תשלום כספי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים