שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח: המרד של קבוצת וגנר טרפד משא ומתן מתקדם עם סוריה
על פי כלי תקשורת בבריטניה, פריגוז'ין ואסד היו קרובים להגדלת מספר שכירי החרב מ-4,000 לכ-70,000 | על פי דיווח ב-CNN הגנרל סורוביקין היה חבר VIP סודי בקבוצת ו
ראש כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין | צילום: TVP

ברשת ITV הבריטית דווח אתמול (חמישי) כי המרד של קבוצת וגנר ברוסיה טרפד משא ומתן מתקדם של פריגוז'ין וקבוצת וגנר עם ממשל אסד, במהלך שנועד להפוך את סוריה לבסיס העולמי המרכזי של הארגון. ב-CNN דווח שהגנרל הרוסי סרגיי סורוביקין, שלא נראה בציבור זה מספר ימים, היה חבר VIP סודי בקבוצת וגנר.

הגורמים הרשמיים בדמשק ראו במהלך דרך לחיזוק הקשרים עם הקרמלין, אך לאחר המרד של קבוצת וגנר במוסקבה בחרו להקפיא את המגעים. במשטר אסד בוחנים האם יש דרך לשמור על חוזי מיליוני הדולרים עם קבוצת וגנר, מבלי לסכן את התמיכה הצבאית הישירה שמקבלת דמשק מפוטין.

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווחים בבריטניה, פחות משבועיים לפני פרוץ המרד דנו נציגיו של פריגוז'ין בסוריה, בהסכם חדש שהיה מגדיל את סדר הכוחות של קבוצת ואגנר בסוריה בחודשים הקרובים מכ-4,000 לוחמים לכ-70,000. משטר אסד דרש שלפחות מחצית מהם יוצבו בסוריה, בעיקר בצפון מערב המדינה, ואילו השאר יהיו חופשיים להישלח לאוקראינה, מאלי או הרפובליקה המרכז אפריקנית.

השבוע דווח שסרגיי סורוביקין, שפיקד במשך תקופה קצרה על ה"מבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה, נעצר לאחר שעל פי דווחים היה מודע לפרטי תוכנית המרד לפני שיצאה אל הפועל. ב-CNN פרסמו כי הגנרל הרוסי היה הלכה למעשה חלק מקבוצת וגנר. על פי הדיווח לסורוביקין יש מספר אישי בצבא הפרטי, יחד עם לפחות 30 בכירים נוספים בצבא ובמודיעין הרוסי שנחשבים כ"חברי VIP".

אתמול דווח כי סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ורשינין המריא בתחילת השבוע לדמשק ושם עדכן אישית את הנשיא אסד כי קבוצת וגנר תפסיק לפעול בסוריה באופן עצמאי. בכירים במשרד החוץ הרוסי גם שוחחו עם נציגים רשמיים ברפובליקה המרכז אפריקנית וביקשו להבהיר כי לא צפוי שינוי בפעילות הרוסית ביבשת. על פי דיווחים שונים, המשטרה הצבאית הרוסית בסוריה עצרה רבים מלוחמי קבוצת וגנר המוצבים במדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים