שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח בלוב: שרת החוץ נמלטה לטורקיה לאחר שהושעתה מתפקידה
נזק מדיני חמור
סערה בלוב בעקבות הפגישה של שרת החוץ עם אלי כהן | הלילה הושעתה השרה לאחר שהמונים הסתערו על משרד החוץ בטריפולי | ביקורת בישראל "נזק מדיני חמור"
המהומות בלוב | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

ראש הממשלה הלובי השעה במהלך הלילה (ראשון) את שרת החוץ נג'לא אלמנקוש, שעות לאחר שהתפרסם כי היא נפגשה עם שר החוץ הישראלי אלי כהן והיא נמלטה לטורקיה. נגד השרה נפתחה חקירה רשמית. במקביל החלו הפגנות המוניות בטריפולי מחוץ לבניין משרד החוץ. בלוב טוענים שכלל לא הייתה פגישה אלא משהו אגבי ומקרי.

בכירים בממשלה גינו את החלטת שר החוץ לפרסם את הפגישה: "בשביל כתבה בעיתון שר החוץ אלי כהן הדליף את הפגישה עם השרה הלובית וגרם נזק מדיני חמור לישראל שירתיע מנהיגים בעולם הערבי להתקרב אלינו. וזה מעבר לנזק האישי העצום שהוא גרם לשרה הלובית בשביל לקבל יח"צ. התנהלות חסרת אחריות וחובבנית של פוליטיקאי רודף פרסום שמוכן להקריב את האינטרס של המדינה בשביל האינטרס הפוליטי שלו".

עוד מבחזית החדשות

גם יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר הגיב לנושא בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "יחסי החוץ של מדינת ישראל הם עניין רגיש ורציני, בטח כשמדובר ביחסים עם מדינות ערביות ובוודאי כאלה שאין לנו איתן יחסים רשמיים. כשעושים הכול בשביל יחסי ציבור וכותרות, עם אפס אחריות וחשיבה קדימה – זה מה שקורה. ביחסי החוץ או בביטחון, בכלכלה או בחינוך. ממשלת נתניהו היא ממשלה רשלנית וכושלת שחייבת לסיים את ימיה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "כראש ממשלה וכשר חוץ יש פגישות ושיחות שערכתי שאיש לא יידע עליהן לעולם. ניהול מדיניות חוץ של מדינה כמו ישראל הוא אירוע מורכב ולעתים נפיץ שצריך לנהל בזהירות ובחוכמה".

עוד כתב לפיד "פגישות חשאיות שמעולם לא דלפו בנו את היחסים שהפכו עם השנים להסכמים היסטוריים עם מדינות האזור. זה לא מה שקורה עכשיו. מדינות העולם מסתכלות הבוקר על ההדלפה חסרת האחריות של פגישת שרי החוץ ישראל – לוב, ושואלות את עצמן: זו מדינה שאפשר לנהל איתה יחסי חוץ? זו מדינה שאפשר לסמוך עליה?".

עוד מבחזית החדשות

אתמול דווח בישראל על פגישה שנערכה בשבוע שעבר בין שר החוץ אלי כהן ושרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש ברומא. בפרסום הישראלי נאמר כי הפגישה נערכה במטרה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה וקשר בין המדינות ושימור מורשת יהדות לוב.

במהלך הלילה הבהירו בלוב כי לא הייתה פגישה בין הצדדים או הסכמות כלשהן, אלא מפגש מקרי בין השניים. בעקבות הפרסום החלו הפגנות המוניות ומוחים הסתערו על משרד החוץ בטריפולי ושרפו דגלי ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים