שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » דיווח בארה"ב: נחשף "הפרויקט האיראני" בסוריה
על פי דיווח אמריקאי איראן חותרת להקמת תשתית להגנה אווירית מקיפה על אדמת סוריה, כדי להתמודד עם התקיפות האוויריות של ישראל
תקיפת יעד איראני בסוריה | צילום: By unlu, שאטרסטוק

השבועון האמריקאי "ניוזוויק" דיווח הלילה (שלישי) כי איראן חותרת להקמת תשתית להגנה אווירית על אדמת סוריה, כדי להתמודד עם התקיפות האוויריות של ישראל. למרות זאת דיווח העיתון "ישראל ממשיכה לתקוף ולסכל את הפרויקט". מקור מודיעיני אמריקאי המעורה בפרטים, טען כי לאחר שהחלו התקיפות המיוחסות לישראל, בשנת 2017, הן "כוונו לנכסים ואינטרסים צבאיים איראניים המאיימים על ישראל".

כמו כן, סיפר המקור כי "במהלך השנתיים האחרונות שינתה איראן את האסטרטגיה שלה, כאשר היא מקדמת פריסת יכולות הגנה האווירית מטעמה בשטח סוריה, בעלות של מיליוני דולרים, על מנת להתמודד עם התקיפות הישראליות". בנוסף אמר המקור כי "האיראנים סייעו לסורים בשדרוג מערכי המכ"ם שלהם, שנועדו לסייע באיתור ובמניעת התקיפות הישראליות, בעיקר נגד ההתבססות האיראנית במדינה".

עוד מבחזית החדשות

עוד חשף המקור המודיעיני, כי בין כלי הנשק שנשלחו לסוריה היו טילים איראנים מסוג "Sayad 4b", שנחשפו בנובמבר האחרון, בטקס בהשתתפות בכירים בהנהגה הצבאית האיראנית. הטיל נמצא במערכת ההגנה האווירית Baver 373, והוא בעל טווח של יותר מ-300 קילומטר. לדברי המקור, מאחר והסוללות האיראניות הוקמו על אדמת סוריה, ולעיתים קרובות מתוחזקות על ידי הצבא הסורי "חייליה של סוריה נמצאים בסיכון כתוצאה מהפרויקט האיראני והתקיפות הישראליות נגדו".

כזכור, נאם הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, לפני כחודש בכנס "עולם במשבר: היבטים גלובליים ואזוריים" באוניברסיטת רייכמן, והתייחס למצב הביטחוני ולסוגיית סוריה-איראן. במסגרת דבריו אישר כוכבי בקולו כי ישראל תקפה שיירה סורית בגבול עיראק-סוריה לפני מספר שבועות.

לדברי כוכבי "יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, יכולנו לא לדעת מה יש בה, ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות זו המשאית, משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח" שיתף כוכבי. "לשם צריך לשלוח את הטייסים, שצריכים לדעת להתחמק מטילי קרקע-אוויר. יש מצבים שבהם יורים עליהם 40 ובשיא גם 70 טילי קרקע-אוויר בזמן גיחה. הם צריכים לתקוף, לפגוע ולחזור. בחלק מהתקיפות הם גם צריכים לא להרוג את מי שלא צריך להרוג. אלה יכולות מאוד מתקדמות". "בזירה צפונית אלמלא הפעילות הצבאית שנמשכת שנים רבות, החזון האיראני שהיה אמור לכלול מאות טילי קרקע אוויר, עשרות אלפי אנשי מילציה וארגון חיזבאללה חדשה בדרום רמת הגולן, שובש לחלוטין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים