שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח באיראן: פיצוץ במפעל כימי במרכז המדינה
על פי כלי תקשורת איראניים, תשעה אנשים נפצעו בשריפה שנגרמה בזירת הפיצוץ | מוקדם יותר אמר הרמטכ"ל: "יש התפתחויות שליליות באופק שיכולות להביא לפעולה"
זירת הפיצוץ | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

כלי תקשורת באיראן דיווחו היום (שלישי) כי תשעה בני אדם נפצעו בשריפה שפרצה בעיירה אשתהארד שבצפון-מרכז איראן, בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי השריפה נגרמה בעקבות פיצוץ של ריאקטור במפעל כימיקלים.

הפיצוץ מגיע כאשר באיראן דיווחו ביומיים האחרונים על שני מינויים בכירים, שישפיעו רבות על מדיניות החוץ והביטחון של המדינה בשנים הקרובות. הראשון, והבכיר מבין השניים, הוא עלי אכבר אחמדיאן, שמונה לראש המועצה העליונה לביטחון לאומי במקומו של האדמירל עלי שמחאני. השני הוא עלי רדא ענאיתי, שייכנס לתפקיד השגריר האיראני בסעודיה.

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר היום, אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי בכנס באוניברסיטת רייכמן כי "איראן התקדמה בהעשרת אורניום יותר מאי פעם. אנחנו בוחנים את זה ואני אומר שיש התפתחויות שליליות באופק שיכולות להביא לפעולה".

עוד אמר הרמטכ"ל כי "אנחנו בוחנים מקרוב גם את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית. מבלי להיכנס לפרטים, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה". הלוי ציין כי "יש לנו יכולות לפגוע באיראן". לדבריו, "אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לבנות מסביב לנו, ולאיראן קשה להיות אדישה לנוכח הקו בו אנו נוקטים".

‏בנוסף טען הרמטכ"ל כי: "איראן משתמשת בסוריה כמרחב לחימה פוטנציאלי עם ישראל. אנחנו לא אדישים לכך. הייתי מזכיר לבאשר אל אסד נתון אחד מאוד מעניין בעידן שבו מדברים על דאטה. המדינות שנצמדו לאיראן כשלו. אם הוא רוצה לבנות אחרי מלחמת האזרחים, שייקח את זה לתשומת ליבו".

‏הרמטכ"ל התייחס גם לחיזבאללה ואמר: "חיזבאללה מורתע מאוד ממלחמה כוללת מול ישראל, הוא חושב שהוא מבין איך אנחנו חושבים, המחשבה הזאת מביאה אותו להעז ולאתגר אותנו איפה שהוא חושב שלא תהיה מלחמה. זו הזדמנות לייצר הפתעות בעת הצורך. יש לנו יכולת בזירה הצפונית שמשתפרת כל יום".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים