שיתוף
תגובות
חדשות » דו"ח ועדת החקירה לפיגוע הירי בגבול מצרים קובע: נכשלנו
מדו"ח של ועדת החקירה לפיגוע בגבול מצרים עולה כי סידרת כישלונות גרמה למותם של שלושת החיילים | הרמטכ"ל יקבע את חומרת הענישה והאם גם מפקדים יישאו באחריות
העמדה הצבאית בה נורו החיילים | צילום: דובר צה"ל

בלשכת הרמטכ"ל יוצג מחר (שני) סיכום ראשון של תחקיר הוועדה, שבדקה את פיגוע הירי הקשה בגבול מצרים בשבת שעברה שבו נרצחו סמלת ליה בן נון, סמ"ר אורי יצחק אילוז וסמ"ר אוהד דהן הי"ד.

מנתונים ראשונים של הדו"ח עולה, כי רצף של כשלים בכל הדרגים, הן הדרג הפיקודי והן בדרג המבצעי, הם שגרמו לתוצאות הקשות. כך למשל, בעמדה הסמוכה לעמדה שבה נרצחו שני הלוחמים במרחק של כ-200 מטרים שהה עוד זוג לוחמים ששמע ארבע יריות ולא דיווח על כך מכיוון שהם חשבו שמדובר ברוחות עזותובכל מקרה יריות באזור הם דבר שכיח.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף עולה מהדו"ח, כי החייל שנהרג נמצא ישוב על כיסא. החיילים לא הכירו את הפתח דרכו חדר המחבל שהיה סגור באזיקונים בלבד. כמו כן, לא ברור מי אישר שהייה בת 12 שעות רצופות בעמדה. ממצאי הדו"ח החמורים, יוצגו בפני הרמטכ"ל שיצטרך לקבוע מה תהיה חומרת הענישה והאם רק הדרג הזוטר יישא בעונש או גם דרגי הפיקוד הגבוהים יותר יישאו באחריות לכשלונות.

אתמול זיהו תצפיתנים של צה"ל מספר חשודים שניסו להבריח סמים לשטח ישראל במרחב חטיבת יואב בגבול מצרים. לוחמי צה"ל מגדוד "מגן אילת" ומגדוד ברדלס, ולוחמי מג"ב הוזנקו למקום ופתחו במרדף אחר החשודים בניסיון ההברחה. הכוחות עצרו שני חשודים.

במהלך המרדף, החרימו הכוחות שקים ובהם חומרים החשודים כסמים במשקל 21 ק"ג, בשווי מוערך של כ-2.35 מיליון ש"ח וחומרים נוספים במשקל 26 ק"ג, בשווי מוערך של 2.35 מיליון ש"ח. על פי הדיווח, סוכלו מתחילת השנה כ-30 הברחות סמים מגבול מצרים בשווי של כחצי מיליארד שקלים.

הצטרפו ועקבו אחר

6 תגובות

  1. לא כישלון – חידלון ופשיטת רגל טוטאלית …
    של הצבא ושל ממשלת החורבן :
    64,000 פרזיטים חרדים בגיל גיוס משתמטים מהשמירות האלה … והצבא לא צועק דייי !!!!

  2. הרמטכל ארצי הלוי היה אלוף פיקוד דרום עד לפני כמה חודשיים יש לבדוק מה היה בזמנו

  3. 1) מי שלא רצה גדר ביטחון מול מצרים – צריך ללכת הבייתה. בגלל זה הגדר קמה כפי שקמה.
    2) האיש שאחראי יותר מכל על החוסר בכח אדם בצבא – ובזכותו20% מבני הגיוס חושבים שהגנה על גבולות המדינה זה בעיה של אחרים – צריך ללכת הבייתה
    3) האיש שבגללו 10% מהאוכלוסייה חושבת שעבודה יצרנות ומיסים הם בעיות של אחרים – צריך ללכת הבייתה.

    רמז : הוא ראש הממשלה היום.
    אגב, רק בזכות בגץ יש גדר.

  4. פקודות מטופשות, כל פעילות עוינת צמודת גדר חייבת באישור ירי מובנה, אין אדם או גוף בצה"ל שמסוגל להתמודד עםמבריחים בדויים, יש פיתרון אחד פשוט, ירי באוויר וירי למטרה במא"ג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים