שיתוף
תגובות
חדשות » דובר צה"ל: חמאס אחראי לשיגור 34 רקטות מלבנון
מתעדכן
צה"ל אישר כי חמאס אחראי ל-34 הרקטות שנורו מלבנון תוך 25 דקות | נבחנת מעורבות איראנית | ראש הממשלה בהערכת מצב בקבינט המדיני ביטחוני
תגיות: ,
שיגור רקטות לצפון | צילום: לפי סעיף 27א

דובר צה"ל תת האלוף דני הגרי אמר הערב (חמישי), בתום הערכת מצב של הרמטכ"ל עם ראש השב"כ ופורום מטכ"ל, כי הירי מלבנון הוא "חמאסי-פלסטיני". לדבריו, "למדינת לבנון יש אחריות כאשר נורית ממנה אש. הצבא במוכנות גבוהה ואנו בוחנים מי ידע על הירי והאם האיראנים מעורבים".

לגבי אירועי הר הבית אמר הגרי: "לפני כיומיים החלו אירועים שתועדו ויצרו דינמיקה שלילית גם מרצועת עזה. האנרגיה מהר הבית עדיין קיימת".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר הגרי: "לא מגיעים למספר גבוה כזה של שיגורים ללא מוכנות מראש". הוא התייחס גם לירי מעזה הלילה, של שבע רקטות קרקע-אוויר, שהובילו להפעלת אזעקות בצפון הנגב: "סוררים ירו את הרקטות נגד מטוסים, שאינן מסכנות יישובים אך מפעילות אזעקות". לדברי דובר צה"ל, "הסנטימנט יכול להגיע גם ליהודה ושומרון, ולכן אנחנו מתגברים כוחות בצירים שם. התפילות בהר הבית יישמרו כשגרה מחר, יום שישי, עבור המוסלמים".

במטולה דיווחו הערב באזור השעה 19:15 על קולות של ירי מרגמות לכיוון המועצה. ראש מועצת מטולה דוד אזולאי אמר במשדר מיוחד ל-ynet כי: "מעריכים שהיו בין שלוש לארבע נפילות – שתיים בתוך היישוב, ושתיים בשטח המוניציפלי סביב היישוב. לא היו אזעקות", התושבים קיבלו הודעה להיכנס למקלטים ולמרחבים מוגנים. דובר צה"ל אישר: "התקבל דיווח על ירי מרגמות לעבר מרחב מטולה מגבול לבנון. לאחר סריקות במרחב אותרו נפלים".

לקראת הקבינט שיתכנס הערב ב-21:15 בעקבות אירועי היום, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב בקריה בהשתתפות שר הביטחון גלנט, השר לביטחון לאומי בן גביר, שר החוץ אלי כהן, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל של ראש הממשלה והמזכיר הצבאי לראש הממשלה. שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת עם בכירי מערכת הביטחון, שבסיומה הנחה לקדם את כל אפשרויות התגובה. בהערכת המצב שבה נכחו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ובכירים נוספים, למשתתפים הוצגה סקירה על ירי הטילים מלבנון רצועת עזה.

משרד החוץ ביקשו משגרירים וראשי נציגויות בעולם לעדכן את מקביליהם בירי מעזה ולבנון. המסר העיקרי מבחינתם הוא שישראל תנקוט בצעדים הנדרשים על מנת להגן על עצמה, וכי היא מצפה לגינויים ברורים לתקיפות נגדה.

מחלקת המדינה של ארה"ב גינתה את שיגורי הרקטות מלבנון ועזה. דובר מחלקת המדינה, ודנט פאטל, אמר כי וושינגטון נמצאת בקשר עם שותפיה הישראלים והפלסטינים. פאטל אמר שלישראל יש את הזכות להתגונן, אך הביע דאגה מהאירועים שתועדו באל-אקצא. "חיוני לחלוטין שקדושת המקומות הקדושים תישמר".

בצהריים, כאמור, שוגר מלבנון מטח הרקטות הכבד ביותר שנראה בגבול הצפון מאז שנת 2006, ימי מלחמת לבנון השנייה. בצה"ל עדכנו אחר הצהריים כי בסך הכול נורו לכיוון ישראל במשך כחצי שעה 34 רקטות. מהן, יורטו 25, וחמש נוספות התפוצצו בשטח ישראל. מצבן של ארבע נוספות עדיין לא התברר. המטח הכבד ביותר שנורה בפעם האחרונה היה בקיץ 2021, אז שיגר חיזבאללה 19 רקטות לכיוון ישראל. בינתיים, בחיזבאללה ממהרים להתנער מהירי מעל כל במה אפשרית, ומכחישים כל קשר לאירוע.

עוד מבחזית החדשות

מטחי הרקטות לכיוון הגליל הגיעו שעות לאחר המשך השיגורים מרצועת עזה ליישובי עוטף עזה והנגב המערבי. התרעות הופעלו תחילה בשעה 05:28 במושבים פטיש ורנן שליד אופקים, ועשר דקות מאוחר יותר גם בקיבוץ דורות שבמועצה האזורית שער הנגב, סמוך לשדרות.

הדי פיצוצים נשמעו באזור מדובר צה"ל נמסר כי שבע רקטות קרקע אוויר (נ"מ) נורו מרצועת עזה והתפוצצו באוויר. חמש מהרקטות שוגרו לכיוון שטח ישראל ושתיים לעבר הים בשטח הרצועה. לא בוצעו יירוטים.

במהלך ליל הסדר שוגרו מהרצועה שתי רקטות, אך לא הופעלה אזעקה. אחת מהן נפלה בשטח הרצועה והשנייה התפוצצה במרחב גדר הגבול, באזור המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים או נזק.

הרקטות אמש שוגרו אחרי יממה מתוחה למדי שהחלה במהומות שפרצו במסגד אל-אקצא בשלישי בלילה, אז נעצרו יותר מ-350 מתפרעים שהתבצרו במסגד. במהלך שלישי בלילה ובבוקר שאחריו שוגרו בין 16 ל-18 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, ורובן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל או נפלו בשטח פתוח. אחת הרקטות פגעה במפעל שטראוס בשדרות, מבלי לגרום לנפגעים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מה זו השאלה המטומטמת שכל פעם שיורים מלבנון
    מי ירה, אני אנחש "לבנון"
    רבונו של עולם, העולם צוחק עלינו, יש מדינה ריבונית
    שקוראים לה לבנון והיא אחראית על על הגבול,
    אנחנו משדרים חולשה מי ירה איזה תנועה תקראו לזה
    איך שאתם רוצים, לעם זה לא מעניין את הסבתא, מי שאחראי זו מדינת לבנון נקודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים