שיתוף
תגובות
חדשות » דובר צה"ל בתדריך: "יש עדיין מחבלים בעוטף, חשד למנהרה בקיבוץ כפר עזה"
חרבות ברזל
תת אלוף דניאל הגרי עדכן הבוקר את תמונת המצב העדכנית לגבי הלחימה, "צה״ל עבר לגלי תקיפה ברצועת עזה"
תוצאות תקיפת צה"ל | צילום: תקשורת ערבית

דובר צה״ל תת אלוף דניאל הגרי עדכן הבוקר (שני) את תמונת המצב בנוגע ללחימה. "צה״ל עבר לגלי תקיפה ברצועת עזה בתקיפה בבית חנון על 120 מבנים שבהם היו ריכוזי כוחות של חמאס".

תקיפת צה"ל בסג'עיה | צילום: רשתות

בפתח דבריו אמר הגרי: "תוך פחות מ-20 שעות הוצאנו ארבעה גלי תקיפה של חיל האוויר בהם הותקפו 800 מטרות, בכל גל תקיפה לקחו חלק 50-60 מטוסים. בבית חנון סג'עיה באחת לפנות בוקר, 25 מטרות תשתית של חמאס הושמדו בשני מוקדים בגבול. הגל הרביעי שבו יש 500 מטרות התבצע עכשיו בכל רחבי הרצועה. סה״כ מתחילת הלחימה הושמדו 1,200 מטרות".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר הגרי: "הותקפו 21 בניינים רבי קומות בעיר עזה שהייתה בהם אינדיקציה ששימשו לטרור. "יש מאות מחבלים הרוגים ברצועת עזה, על פי הדיווחים 425 הרוגים מחבלים בעזה. ועוד מאות מחבלים הרוגים בעוטף על פי הערכות בין 300-400, ומעל 2,000 פצועים בעזה".

"יש עכשיו בעוטף עזה שישה מוקדים שהגדרנו אותם עדיין פתוחים. בכפר עזה היה דיווח על זיהוי של שבעה מחבלים שהסתתרו בשטח פתוח ועל פי החשד נבדק פיר של מנהרות. בבארי היו דיווחים על 70 מחבלים ויש דיווחים על מחבלים שמתבצרים בבתים בנוסף למחבלים הרוגים".

"בעלומים דווח על ארבעה מחבלים, וגם בנירים דווח על מספר מחבלים. בניר עוז היה דיווח גם כן על ארבעה מחבלים וכן גם בחולית שם זוהו מחבלים. הסיפור הגדול זו הלחימה בתוך העוטף. קומנדו 13 לקחה בשבי בכיר בכוח הימי של חמאס, המוגדר כסגן מפקד אבל נחשב משמעותי שם" אמר דובר צה"ל והוסיף: "חיל הים והשייטת הרגו עשרות לוחמים מהכוח הימי או כאלה שניסו להגיע בסירות במהלך הפעילות. פינוי הישובים בסמוך לגדר נמשך על פי התוכנית בהתאם ללחימה. אנחנו בכל הזירות במוכנות בדגש על פיקוד הצפון ואזור הגבול. בשלב הזה אין אירועים בגבול הצפון. האמריקאים מורידים לכאן נושאת מטוסים ויכולות צבאיות נוספות. זו לא רק הקרנת עוצמה של האמריקאים אלא גם יצירת תמונת מצב מודיעינית משותפת בדגש על הסתכלות כלפי האיראנים".

לגבי גיוס המילואים אמר הגרי: "גייסנו מאות אלפים אנשי מילואים. אנחנו ערים לביקורת שעלתה בחלק מהמקומות בנושא אוכל וציוד ואנחנו מתמקדים בנושא זה. אין מחסור בציוד בצה״ל ובמקום שיש פערים נטפל".

"מבחינת חללים אנחנו מעדכנים באתר שפתחנו ומוציאים את השמות. עד עכשיו הודענו על 73 חללים למשפחות. לקחנו אחריות על כל נושא הנעדרים, האלוף במיל' ליאור כרמלי מונה לטפל בזה כאשר לקחנו אחריות גם על האזרחים, ננהל קשר אישי עם המשפחות".

עוד מבחזית החדשות

לגבי מעורבות אפשרית של איראן אמר הגרי: "היא כמובן משמעותית אבל אנחנו לא יודעים להגיד על תיאום ישיר באירוע זה בין חמאס לאיראנים. איראן כמובן תומכת פעילה ומממנת באופן כללי את חמאס – זה ברור".

בסיום התדריך אמר דובר צה"ל: "מול חיזבאללה אנחנו מוכנים לכל דבר. אין אינדיקציה למשהו חריג כרגע למעט מה שהיה בהר דב. בבארי אנחנו פגענו במחבלים שהיו שם, על הגדר אנחנו פרוסים עם טנקים אל מול פרצות בגדר והרגנו מחבלים על הגדר. אנחנו נעדכן לגבי הנעדרים כאשר תהיה תמונה ברורה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים